• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

hejsan allihopa.
    En liten fråga. Jag sitter nu och kollar på resor till New York i mars, om vi lyckas på första försöket är jag då i vecka 11-12 någonstans.
    Min lillasyster tycker det är dumt att boka en resa nu om jag är gravid då eftersom hon och min andra lillasyster har mått dåligt under sina graviditeter med mycket kräkningar osv. När jag var gravid, det som blev ett missfall, mådde jag däremot hur bra som helst.
    Jag känner att jag inte vill pausa mitt liv i väntan på ett +, för om jag aldrig lyckas så kommer jag bli bitter som offrade hela mitt liv och det jag älskar att göra i väntan på någonting som aldrig blev av.

Är jag dum som vill boka denna resa? 

• Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-07 19:25:09 följande:
    Nä, man kan inte pausa hela livet, det mår man inte bra av. Boka på du. :)
    men eller hur. Jag är lite rädd att bli bitter om jag utöver IVFen, om den misslyckas, inte heller ha gjort det jag vill göra bara utifall...om.....
    Nej så vill jag inte leva 
  • Fidelis ad urnam

Nu är resan bokad, så den 22 mars åker vi till USA och ska besöka New York och Boston under 10 dagar. Yey

• Fidelis ad urnam

Jag kommer, om allt ser bra ut med blodproverna som ska tas på måndag, börja med sputor den 17/10 och har äggplock inplanerat vecka 44, så för mig blir det runt två veckor. 
    Vad som är normalt vet jag dock inte, men jag genomgår den långa behandlingen.  

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-12 17:37:53 följande:
    usch jag mår så dåligt av behandlingen. är trött hela tiden och lätt huvudvärk. Känner mig låg i humöret oxå. känner mig så off. typ inga känslor. blir inte glad. blir inte arg. bara trött, trött......:(
    jag håller än så länge bara på med sprayen men jag har också konstant huvudvärk och är sååååååå trött. Så så trött. 
    Men humörsmässigt och sinnestillståndsmässigt känner jag ingen jättestor skillnad.  
  • Fidelis ad urnam

Jag är ju smått hjärndöd
    Räknade ut att jag skulle vara, om IVFen tar sig på första försöket, i 11-12 veckan i mars när vi åker till USA. Eh, nej. Jag är i vecka 22 då!
    Fortfarande inga problem, är ju ändå ganska tidigt. Men ändå  

• Fidelis ad urnam

I morgon börjar jag med sprutor :-O SÅÅÅÅÅ NERVÖS!!!
    Mina blodprover såg bra ut och jag var nedreglerad. Finner detta som lite underligt då jag inte känner av annat än huvudvärk. Men ska väl vara nöjd för det
    Blodprov igen den 22a och VUL den 25e. Det börjar dra ihop sig  

• Fidelis ad urnam

I natt, kl 4.23, kom min tredje lilla systerson. En underbart vacker liten Benjamin. Ni anar inte hur min barnlängtan ökade något sjukt. Vill också! Så söööt och så liiiten och så underbar. 
    Känner mig smått patetisk när jag sitter och kollar på bilden min syster lade upp på FB och gråter... 

• Fidelis ad urnam

Jag är SÅ SJUKT nervös inför första sprutan ikväll  
    Kommer inte kunna ge mig själv den, min man får göra det. Är smått livrädd för sprutor.
    Ni som har gått igenom sprutorna, fick ni några bi-effekter? 

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-17 20:38:41 följande:
    Fedelis: hur har det gått med sprutorna?

Enäggs: hur har det gått för dig idag?

Jag tog den själv och det gick faktiskt bra
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012