-
Stor kram till dig/er! (Klart att det är OK att vara "neggo" när livet är tufft och det är det ju allt som oftast i den här "IVF-cirkusen"...)Ah77 skrev 2012-11-23 08:42:01 följande:Åh jag blir så ledsen. Den här syskonruvningen var den sista vi hade i frysen och måste börja om. Jag kände att den här ruvningen var annorlunda från de andra. Hade inte ont osv. Nu inatt på rd8 har jag legat och haft världens mensvärk och fick tillslut ta en Alvedon. Känns skit! Min mens kommer ju inte förrän jag slutar med progesteronet och progynonet så utebliven mens kan ju inte lugna mig heller. Det måste vara det här vara det här som kallas för ruvarångest. Sorry för neggoinlägg men va fan.... :( -
Jottatotta skrev 2012-12-10 00:06:37 följande:Hej alla härliga tjejer i denna tråd. Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det.
Men vilken dramatik!!! Skönt att ni verkar må bra nu! Stort GRATTIS till dottern! Och fortsatt lycka till! -
jazmine25 skrev 2012-12-07 11:46:44 följande:Igår gjorde jag mitt VUL som jag hade sett fra emot med skräckblandat förtjusning. Jag verkligen livrädd innan jag hoppade upp i GYN stolen. Läkaren var verkligen tröstande och otroligt varm. Hon visade snabbt att inne i hinn säcken fanns det en liten bebis. Även fast jag bara var i v.6 (5+6) igår så visade hon oss ett tickande hjärta. Vilken magi. Och nu känner jag mig bara lugn inte en gnutta oro finns kvar hos mig nu.
Grattis Jazmine25!!! Lycka till framöver! -
Här kommer ännu en hälsning om ett gott och lyckosamt år till alla!!!
Sköt om er! -
Vincents mamma skrev 2013-01-05 22:23:45 följande:God forsättning på er! Hur går det för alla i tråden, tycker det är för tyst här :)
En uppdatering: är nu i v.36+5 och nu först känns det som att jag ser "ljuset i tunneln"...typ. Mina problem med karpaltunnelsyndrom i bägge händer sedan v.21 håller på att ta all min energi då det inte går att sova med bortdomnade händer och på dagarna går de fumliga brännande/stickande/domnade händerna inte duger mycket till. Det är som att konstant gå omkring med "förfrusna händer" som man inte vill använda alls. MEEEEN bebisen i magen mår bra och det är det viktigaste. Mina problem lär gå över någon månad efter bebisens ankomst! Nu har vi även fått ok till planerat snitt så läget är lite mer hanterbart även om jag naturligtvis är nervös! ( Förra gången slutade förlossningen med traumatiskt urakut snitt så nu har vi ett planerat.) Hur som helst är det helt otroligt att vårt sista nedfrysta embryo (som dessutom endast klarade upptiningen till 50%, dvs 4-celligt blev bara 2-celligt vid FET) faktiskt har gjort att jag sitter här med en riktigt stor bebis i magen.
-
skånetjejen skrev 2013-01-07 11:46:57 följande:Hej allesammans godfortsättning Här e en uppdatering från mig ! Är i full gång med Ivf 4 ! börja med sprutorna föra veckan, ska på mitt första ultraljud i morgon :) tyvärr så har jag ej mått så bra är jätte trött, nedstämmd, spänd och nervös :( det e svårt att orka med dagliga livet med jobb och svårt att vara glad o positiv ! några tips ? E det några fler som är mitt uppe i behandling? Ha det bra kram
Tufft läge! Men om det är möjligt försök att ta lunchpromenad (även korta är bra!!!) för att få lite ljus och rörelse mitt på dagen. Annars är det väl bra att försöka tänka på att detta är en kortare fas som snart är över. Jag vet att det låter så enkelt och är väl medveten om att det inte funkar alla dagar....men det är så jag försöker "överleva" med mina grav.problem just nu. Mantra: det gååååååår över.....en dag. KRAM och Lycka till! -
Familjenekberg: Stort GRATTIS! Vad skönt det måste vara att äntligen få träffa bebisen!! Många lyckönskningar!
karfor & skånetjejen: Lycka till med ET imorgon!!!
Csillag: Fortsatt lycka till! Fantastiskt att grodan fortfarande "gottar sig i magen". Kram!
Här har vi varit på inskrivningssamtal idag och om inget annat händer så bli det planerat snitt i mitten av nästa vecka! Börjar bli nervös nu...förra gången blev det urakut och jag blev sövd men nu hoppas vi på att få kunna vara mera "med" vid födseln.
-
Grattis ruvare!!! Lycka til nu. Vad man kan göra under den "förskräckliga väntan"... Orkar man är det nog bra att boka in så månha roliga aktiviteter/möten som möjligt. Sedan är det nog bra att försöka vara positiv till dess att "motsatsen är klart bevisad"... Men det var ursvårt tyckte jag. Alla små "känningar" går ju att tolka både positivt och negativt! Dessutom kan man vara gravid utan att känna något alls så man är verkligen ute i ett slags vakum...typ.
-
Fortsatt Lycka till med ruvandet! Plötsligt lyckas allt. Ge inte upp!!! Kram. Kan meddela att vår lille kille föddes idag på fm. 3155g och 47cm lång. Alla mår bra. Helt "osannolikt"!
-
Stort tack för gratulationerna. Är nu hemma och storebror kan än så länge inte låta bli att pyssla om den lille. Får väl se hur länge det är intressant
Fortsatt lycka till till er alla. Förhoppningsvis är det snart många fler som får njuta av en bebis! Kram! -
Csillag skrev 2013-02-07 01:57:25 följande:Hej flickor. En liten groda har ni blivit en flicka som vi trodde. Började me värkar me bara 2 min mellan rum direkt vid 22.55 o började blöda så blev sjukhus i raket fart. Inne 23,55 i Borås o kl 00.13 tittade våran Lilla flicka ut.så de tog ca 1 h o 20 min tills allt va från start till slut så snabbt gick de.
Många varma grattiskramar till dig och din familj!!! -
Karfor: Ett varmt grattis och lycka till nu!!
-
Vincents mamma skrev 2013-02-22 10:44:26 följande:På väg hem efter äggplocket nu. 22 ägg fick vi ut idag! Så nu längtar vi tills på måndag då vi får tillbaka 2 st små rackare :)
Wow, vilken skörd! Grattis!!! Må de nu ha en riktigt go' helg i värmeskåpet! Lycka till på måndag!!! -
Vincents mamma skrev 2013-02-25 13:58:21 följande:Är numera ruvare till 2 st superfina 8 celliga embryon officiell testdag satt till 13 mars!
Vad härligt! Grattis och lycka till!