• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

fidelis: Skönt att höra de gick bra.Hoppas på bra skörd!
    Jag hade inte ont efteråt heller.
    Men dom rekomenderade vetekudde ändå.

Ska användas både efter ÄP och efter ET
    Efter ET är de bra om man använder de mellan 1-2 dagar, just för de ökar cirkulationen i kroppen o ägget fäster lättare.Bara ett tips

Hade inte använt vetekudde mina andra ivf,bara sista o nu finns de en groda i min mage.
    Visserligen la vi till andra mediciner oxå + akupunktur.
    Tror kombinationen gjorde susen.

Akupunktören sa att jag har en kall livmoder när ja började.Att de fanns knappt ingen cirkulation alls o inte konstigt att ja har svårt att bli gravid.
    Fick ett schema på akupunktur 2 ggr/vecka i 5 veckor + efter ÄP + Innan och efter ET.
    KANON!!
    Rekomenderas verkligen!!

Värt varenda krona 

• Csillag

Idag e en sån där pissdag då jag svävar mellan hopp o förtvivlan.
    Vaknade i morse med blod.
    Väntar på att läkaren ska ringa upp nu.

• Csillag
    Lac2010 skrev 2012-10-31 21:57:11 följande:
    Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!
    Usch lider verkligen me dej gumman.
    Skickar massa styrke kramar till dej!!!! 
  • Csillag
    mom88 skrev 2012-10-31 18:57:13 följande:
    Hej!
    Vi har en dotter på snart två år och nu vill vi få ett syskon. genom FET.  men det verkar vara en lång och dyr process. hänger med här och hoppas på lite bra info
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Självklart ska du följas åt med oss.

Då ni ska göra FET så chansar ja på att ni har ägg i frysen sen dottern då.

Tyvärr e ju våran barnlängtan inget billigt och de e verkligen bara att försöka hoppas att man lyckas.
    Många får en chans såhög som 50% att lyckas men kämpar år in o år ut o tyvärr inte lyckas.
    Medans de finns sånna som jag som har fått en 8% att lyckas bli gravid och ett mirakel sker o de faktist lyckas mot alla odds.
    Hoppas verkligen att ni lyckas få ett syskon.

Vart gör ni eran behandling?

Bara att fråga om du undrar nått  
  • Csillag

Morron morron flickor.

Ligger här på förlossningen o rullar tummarna o försöker hoppas att jag ska få åka hem idag.
    När ja kom in igår så levde min lilla groda,mn jag blödde kraftigt från moderkakan och förvärkarna kom igång väldigt kraftigt,

Fått massa mediciner o fått order om sängläge o endast gå på toa o vicka på tårna.

Väntar på läkaren ska gå ronden o se va han säger.
    Dom kör ctg kurva nästan dygnet runt på mej för kolla förvärkarna mn hag tycker dom lugnat ner sej lite nu.
    Kan ju va medicinerna dom tryckt i mej som gör att jag tycker de oxå.

MEN jag hoppas få åka hem idag.

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-01 07:44:28 följande:
    Det känns lite hopplöst här. Med bara tre ägg är jag inte hoppfull men trots att jag redan nu vet att det inte har gått vägen fasar jag för samtalet. Allt blir ju svart på vitt då.
    Så surt att vårt första försök skulle gå fel så tidigt
    Måla inte fan på väggen än.Mn jag vet de e svårt att ha hoppet uppe.
    Vårat första ivf försök gick ¨åt skogen, vi fick samtalet dan innan ÄP på kvällen att vi får åka och göra ÄP MEN de blir inget insättning förrens efter 3 månader, så ja kan säga att hela världen kändes som den rasade just nu.
    MEN nu sitter jag här med en groda i magen som kämpar dagligen för att överleva.
    Så ge inte upp! 
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-11-01 17:20:34 följande:

Skönt att de tar hand om er nu, men jag förstår att det inte är på förlossningen du helst vill vara just nu... Fortsätt vicka så håller jag tummar och tår att ni snart kan åka hem istället.

TACK gumman.
    Det är jag, vicka på tårna,en glassburk med  morötts stavar och datorn/tv som e bästa vänner tills imon iaf.
    Dom blev lagom imponerade när dom kom in o jag låg i sängen med en trave pärmar och datorn i knät o arbetade.
    Jag ligger ju ner o jag stressar inte!Jag vickar på tårna,men ärligt så kommer jag bli TOKIG om jag ska bara ska ligga här o titta i taket, bara de e ju stressande.

Sen kommer dom ju in fan 1 gång i timmen o tar nya prover o blodtryck osv, jag blir knäpp!!!!
    Å kommer dom inte in för de så kommer dom in o tjatar om att de är frukorst,fika,lunch,fika,middag,fika..o just de, om en stund är de kvällsmat och sen är de fika igen,och om jag mot all förmodan skulle bli hungrig senare ikväll/inatt så finns de skorpor och nyponsoppa till mej, och frukt är de bara att säga till om jag vill ha,.

Herre guuu va tror dom jag är, matmonster!!!

Nepp tacka ja för min man som kom in med en burk med skalade morotsstavar.
    De räcker med frukost och lunch sen e jag proppmätt mn trycker i  lite morötter imellanåt för att jag vet ja måste öka i vikt,mn ja skulle aldrig klara äta allt dom serverar här.

Hoppas få åka hem imon..tror ärligt jag e mer stressad här än hemma,

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-01 16:46:53 följande:
    AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!
    Pga sjukdom på kliniken sätts embryot in redan i morgon kl 13,20! Helt plötsligt gick allt lite snabbare än jag tänkte mig :-P 
    GRATTIS, du ska se de kommer gå kanon!!
  • Csillag

Nån som villleta fram listan så vi kan uppdatera den o lägga in nya som tillkommit.
    Har dotterns datormed mej så ja kan inte göra de på denna, blir bara knas när ja försöker. 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012