• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Men vad fan! Sista sprutan jag ska ta, den för ägglossning, finns inte att få tag på. Den är totalt slut hos leverantör.

Väntar på att kliniken ska ringa, men vad gör man?

• Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-22 13:01:40 följande:
    Det finns flera varianter på den har jag för mig. Vilken är det du ska ta?
    otrivelle tror jag den heter
  • Fidelis ad urnam

INGEN  av mina mediciner finns inne!!!!

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-22 15:00:09 följande:
    Fidelis: när ska du ta den då? jag hämtade allt en månad innan?
    Jag hämtade också allt en månad innan, trodde jag. Det visade sig att jag fick halva recepten av de på apoteket och nu när jag för någon vecka sedan beställde resten finns ingenting inne. 
    Jag har ni ringde sverige runt och lyckats skrapa ihop det jag behöver, inte lite stressande. Allt hittade jag på apoteket hjärtat, medan apoteket sa att varken synarel eller otrivellen fanns att få tag på någonstans.  
  • Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-22 17:28:54 följande:
    Fidelis: har du fått allt nu?

Ja, till slut. Väntar på att fler gonal-f sprutor ska komma bara. Har till 7 dagar kvar.
  • Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-22 18:29:28 följande:
    mitt apotek beställde mina varor och de kom på 2 dagar

Första gången, då jag bara fick ut hälften av någon anledning, tog det 2-3 dagar. Nu har allt krånglat.
  • Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-10-22 19:28:48 följande:
    Jag hade samma problem som du 2 av mina omgångar.
    Sista gången va den slut på ventral lagret (mest troligt de e där de e slut nu med) o då kan inte apoteket beställa hem den heller.
    Jag fick snällt åka 23 mil för att hämta ut sprutan på det annat apotek den gången,
    Måttligt imponerad då kan ja säga.MEN va fan gör man inte.

Första gången hade ja turen att min läkare hade de liggandes på kliniken så jag fick ta en hos dom.
    Men dom sa att i värsta fall går de lösa,mn dom vill gärna inte byta behandling mitt i.
    Medicinerna matchar varandra oftast för bästa resultat.

Orgalutranen är inte samma sak.
    Orgalutran e ju den sprutan man tar för att ägget INTE ska släppa.

Hoppas verkligen du får tag i de.
    Jag vet sj vilket helvete de va o stressigt.
    Sista gången va ja ändå på apoteket direkt efter ja fått de av läkaren mn de hann inte hem i tid ändå ju.

Å tyvärr kan ju inte apoteket göra nått om de e slut på central lagret.

Pröva ringa apoteket o se om dom kan få tag i den via ett annat apotek så du får åka dit o hämta den,värt de,lovar!
    Sen finns de ju olika apotek,finns ju både apotek hjärtat o apotek kronan osv.
    Ibland har dom olika sortiment inne ju.
    Bara ett tips...Hoppas de löser sej.
    Jag fick tag på allt, apoteket hjärtat hade på lager (apoteket har aldrig några IVF mediciner på lager här). Men det krävde mycket ringande runt till olika apotek innan det kom fram. Men nu har jag allt utom gonal-f som ska komma i veckan. 
    Det var måttligt stressande när de först ringde från apoteket och sa att medicin nummer ett inte fanns att få tag på och sedan, någon timme senare, att medicin två inte fanns att få tag på.
    MEN, när jag pratade med apoteket hjärtat sa de att ovitrellen inte alls är slut på något lager eller hos leverantör, vilket apoteket påstod, utan hon sa att de måste ha sökt på fel artikelnummer. För ena artikelnumret visade att det var helt slut, överallt, och det andra artikelnumret att det fanns gott om det. De hade själva fått leverans i dagarna. Så det verkar vara skit bakom spakarna på apoteket som ledde till all min stress.  
  • Fidelis ad urnam

Jag är extremt paranoid under IVFen. Läste en artikel, någonstans, som sa att kaffe riskerar minska chanserna vid en IVF, så jag bytte från vanligt kaffe till koffeinfritt. 
    Jag röker inte, har aldrig gjort. Varken jag eller maken har druckit en droppe alkohol på nästan ett år nu.
    Vet inte om det hjälper till något, men man kan ju alltid hoppas.  

• Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 15:00:28 följande:
    Slutade oxå dricka kaffe inför senaste FET. Kan ju har varit slumpen men fick ett plus!
    Jag har druckit en latte med koffein i på 5 veckor, annars bara koffeinfritt. Coca cola, pepsi och annan läsk med koffein går också bort. Så vi får väl hoppas att det kanske kan spela in
  • Fidelis ad urnam

kliniken har än så länge inte hört av sig angående blodprovet jag skickade in i går, förra gången ringde de dagen efter för att säga att jag skulle börja med sprutorna. 
    Så jag hoppas det såg bra ut och att jag bara ska fortsätta med samma dos.
    På torsdag är det VUL och då får jag veta när vi ska till falun. Spännande! 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012