Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag: Hoppas så att sammandragningarna ska upphöra så din lilla får återhämta sig. Vila och ta hand om dig.
    Håller tummarna hårt här ska du veta!

Frida79: Måste kännas helt sjukt att få se ett litet hjärta slå! :)  Jättegrattis till att allt ser så fint ut .

Nu kommer lite äcklig info från mig. Så läs inte vidare om ni är känsliga ;)
    Kom förut en rejäl flytning. Den var grynig, till största delen vit men det var även lite typ mörkgrått, nästan svart i geggan...  Det vita antar jag är Crinonen. Men bir lite orolig nu över det mörkgrå. Usch, har jättemolvärk i magen, precis som innan mens o är orolig att det kan vara blod, det mörkgrå... Gammalt, torkat blod och att det är ett tecken på att livmoderhalsen är öppen och att mensen kan vara på g. Har inte använt Crinonen förut så jag vet inte, detta kanske inte är helt ovanligt?
    RD13 idag och TD imorgon.
    Nervös.
    Väldig molvärk i magen.
    Inga andra känningar.
    Vågar inte hoppas på för mycket.

Odessa: Tack så jättemycket!! Då ska jag inte oroa mig mer över det iaf :) 
    Och vad underbart att du fick se en liten filur! Så gulligt! :)

Mandelmumsa: Ingen aning när jag har BIM :) Har väldigt oregelbunden mens så det är omöjligt att veta. Men än så länge ingen blödning. Fast vid vårt andra IVF så fick jag ingen blödning men testade minus på TD, så tyvärr vågar jag inte förlita mig alltför mycket på det. Bara att vänta...
    Inga symtom tyvärr. Har nu i eftermiddag haft väldig molvärk i magen, precis som innan mens, så jag går på helspänn nu. Springer på toaletten lite titt som tätt för att se så det inte börjat blöda.
    Usch, är så nervös. Ställer in mig på ett minus för säkerhets skull.... kommer bli ledsen och besviken i så fall men ändå skönt att veta.
    Funderar på att testa imorgon, efter att min man åkt iväg till svensexan.
    Vill veta och är det ett minus så kommer jag behöva lördag o söndag att återhämta mig på, för att slippa sjukanmäla mig från jobbet. Konferens och sociala aktiviteter nästa vecka som är bra om jag är med på.

Kram till er alla som stöttar och peppar! 

Blev ett plus!! :)
    Vågade inte tro på att det kunde bli det....
    Så fort min man begett sig iväg till svensexan så gjorde jag testet för jag mådde så dåligt och ville bara veta.
    Hade gjort upp planer för vad jag skulle göra för att muntra upp mig själv om det skulle visa negativt.
    Ringde min man och meddelade den glada nyheten då jag vet att det ligger där och gror i bakhuvudet hela tiden och han blev så glad :)
    Då var ännu en milstolpe avklarad.
    Med ett tidigt missfall i bagaget vågar vi dock inte slappna av och bara vara glada utan nu tar vi en dag i taget och är förberedda den här gången på att det när som helst kan skita sig.
    Men just nu i denna stund.... så glad :) 
    Mandelmumsa skrev 2012-06-30 09:06:51 följande:
    Men åååååååhhhh så underbart Make your!!!!!! Graaaaattiiiiiiis!!!!!!!! Vad ska du göra av din glädje nu? Antar du har lust att bara studsa runt?!?! Hahaha vad roligt :)))
    Hahaha.... ja, jag är så glad :):)
    Har ringt mamma och pappa också och de ska komma hit och umgås med mig.
    De blev så glada! Fast de var ju också med om hur det gick förra gången och då blev vi så besvikna allihop så nu försöker vi stilla det hela lite. Men oavsett hur det nu går så är det ju underbart att jag iaf testar positivt för det visar att jag kan bli gravid :) Och det här testet var mycket starkare än förra gången då det blev missfall. Får hoppas att det kan vara ett positivt tecken! :)
    Tant Groda skrev 2012-06-30 09:13:47 följande:
    make your: grattis
    Tack! :)
    Får bara hoppas att det går bättre den här gången.
    Nu börjar en annan väntan och nervositet.
    En dag i taget.
    Och inte glömma bort att andas.
    Mandelmumsa skrev 2012-06-30 09:46:53 följande:
    Hihihi! :) Klart det blir annorlunda denna gång, nu kommer det att gå vägen!!! :)
    Vad roligt att dina föräldrar kommer så du har någon att dela glädjen med!!! Och din man kommer ha en underbar svensexa med denna vetskap som säker uppfyller honom helt också nu :) Det är ju som du säger, OM det skulle skita sig även denna gång så KAN ni få barn, det har ni bevisat två gånger nu! Wihiiiii!!! :)))
    Ska tillåta mig att vara glad i dag och njuta.
    Just nu är jag gravid :)
    Ska nog köpa på mig några test till och testa till veckan för att se så plusset håller i sig.
    Men den här gången SKA det gå hela vägen!! Bestämmer mig för det nu :)

Och jag håller tummarna stenhårt för er också Mandelmumsa!!
    2013- a twin year!!! ;))) 

Tusen tack Frida79! Glad

Mandelmumsa: De första dagarna efter ET kände jag också väldigt mycket men kanske inte så ont att jag stönade till som du beskriver.
    Kan ju vara överstimulering på g... vatten som ansamlats och trycker på urinblåsan. Du hade väl rätt många äggblåsor? Har du haft det tidigare?
    Är säkert ingen fara men håll du koll och se så det inte blir värre och VILA.

Är lite osäker nu på hur jag ska göra med Crinonen.
    Har inte tagit någon idag för i min folder jag fått från CA så står det att man ska sluta med den när man testat oavsett resultat. Har  för säkerhets skull ringt CA som ska ringa upp mig. Vill dubbelkolla så jag inte slutar för tidigt!

Mandelmumsa skrev 2012-06-30 11:42:29 följande:
    Jag hade kanske 16 blåsor eller så, samma förra gången. Har aldrig blivit överstimulerad tidigare men varit nära en gång. Funderar på om vaggisarna kanske är vätskedrivande. Eller om kroppen nu tömmer sig på vätskan som ersatte äggblåsorna. Får se hur det artar sig under dagen. När jag känner såhär kan jag inte göra mycket annat än att vila.
    Hoppas det blir bättre.
    Har din klinik öppet idag så kan du ju alltid ringa och rådfråga?
    Annars så avvakta och skulle det bli värre så ring sjukvårdsupplysningen.
    De är dock inte alltid så kunniga när det gäller ivf.
    Ringde dit när vi under vårt första ivf hade gjort tokfel med sprutan och gett mig en fyrdubbelt så stor hormondos.
    Kände oss inte alls som dumbommar... Tungan ute Då visste de iaf inte alls vad det kunde ha för effekt så de fick ringa runt och lyckade till slut få tag på en ivf-kunnig person. Det var ingen fara :)

Csillag: Hoppas du och den lilla grodan mår bra. Tänker på dig! 
    Mandelmumsa skrev 2012-06-30 12:36:52 följande:
    Känns som det har blivit bättre nu! Nu känner jag bara ömheten efter äggplocket :) Får se om det håller i sig.
    Låter bra det!! Glad
    Är säkert positivt det du kände {#emotions_dlg.flower}

CA ringde och jag ska sluta helt med Crinonen.
    Gött!
    Hon som jag pratade med var lite rolig....
    Jag frågade nämligen först om Crinonen och sen nämnde jag i förbifarten att jag har TD idag och att jag testat positivt.
    - Men!! sa barnmorskan. - Och det håller du inne med!! - Vad roligt!! - Då får jag säga grattis....  :)
    Den 23/7 ska vi dit igen på VUL, om de/t små livet/n nu vill stanna kvar. *hoppas*
    Och så sa hon åt mig att ringa mödravården på måndag o få tid för inskrivning. Glad

Nu ska jag snart bege mig iväg o köpa ett gäng graviditetstester, så får jag fortsätta testa nu till veckan. 
    Testet jag gjorde i morse var väldigt starkt då, men när jag tittade på det igen nyss så är det mycket svagare, dock fortfarande pluss. Men man är ju så jädrans nojjig som IVF:are. Borde väl vara att HCG:t har avdunstat får jag hoppas ;)
    Testar imorgon igen för säkerhets skull och med ett annat märke.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012