• jazmine25

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-07-09 11:38:06 följande:
    Jazmine:

Har du fått tag i någon läkare??Hur går de för dej??*Orolig*

STYRKEKRAMAR
    Jag fick tag i en gynekolog som kunde kolla mig idag. Min var på semester. Vi fick snabbt konstaterat att jag har fått missfall. Gyn sa att det skulle troligtvis ta hand om sig självt men att vi kunde kolla upp det igen om nån vecka. Min Gyn kommer tillbaks om 2 veckor då ska vi be om en remiss till missfalls utredning.

Jag har det som jobbigast varje kväll då jag går och lägger mig. Under dagen kan jag ganska lätt skjuta på känslorna men när jag lägger mig så känns det som en mur ramlar över mig. Min make försöker sitt bästa att trösta mig men just nu känns allt bara skit. Tack för att ni finns.

Vi kommer självklart försöka igen Men just nu känns det både tungt och trögt.

Finns det nån som har gjort en MF utredning som vill dela med sig hur det gick till och förövrigt prata så får ni gärna inboxa mig.
  • jazmine25

Tack csillag för ditt svar. Den informationen hjälper verkligen. Tråkigt som fan att du drabbats så hårt som du har gjort.

Jag ska boka in en tid till min gyn som är tillbaka från semester v.30. Jag hoppas han kan ge mig lite svar. Jag börjar bli osäker på om jag ska ljuga eller inte. Vissa säger att jag sa göra det. Det skulle ju kännas förjävligt om man måste gå igenom ett missfall till bara för att det krävs 3 st. Jag och min make har tyvärr inte den ekonomin som krävs för att utreda i Athen. Jag är ju utförsäkrad och maken är i startgroparna att starta eget företag. den lilla buffert vi har måste vi ha tills han kommer igång med företaget.

• jazmine25

csillag: tack igen för ditt svar. En tid är bokat till GYN tyvärr så får vi vänta tills han är tillbax frå sin andra semester. Jag har bestämt att inte ljuga. Det känns bara så fel. Men jag vet att vår GYn gillar att bända på regler. Det är tack vare honom vi har 2 IVF försök kvar och inte noll. Jag har i alla fall fått en tid till den 14/8.

Odessa: Jag hoppas också att jag bara drabbats av enorm otur och att tredje gången så ska det banne mig gå hela vägen. Det som känns värst nu är att det ändå tog mer än 1 år mellan graviditeterna. Hoppas verkligen det går fortare denna gång.

På ett sätt känns det bra att Starta en helt ny IVF. Vi kommer att få en ny spermiedonator. Jag litade ju inte riktigt på spermierna vi fick sist. För dom fick gosa själva efter första ÄP. jag fick ju bara ut 3 ägg då men inget blev befruktat utan spermierna dog i morulan. Efter det så gjorde dom ICSI på 20 ägg som vi fick ut på ÄP 2. Bara 7 av dessa blev befruktade. Jag vet ju att befruktningsgraden brukar vara så låg men dom gjorde ju ändå ICSI på alla. Av 7 befruktade ägg blev det 2 graviditeter och båda blev tidiga missfall. 2 st dog under upptining. 1 tinade blev dålig och 3 blev minus.

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 16:21:21 följande:
    Fan att det ska vara så svårt för vissa! Hittade en rödaktig flytning i trosorna nu :( Inte helt övertygad att det är mensen, men helt klart oroväckande med tanke på att BIM är nu i dagarna! Skit! :(
    Hoppas att det inte är så... Hoppas att du ska få plussa nu...Jag håller mina tummar
  • jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 20:35:39 följande:
    Nu är jag fullständigt knäckt för när jag kom hem för någon timme sedan kollade jag trosskyddet igen och det såg likadant ut igen, en liten rödaktig sörja. men det värsta av allt är att eftersom jag ändå var så orolig och nere då så tog jag ett test som var negativt! :( Och nu är jag helt förstörd. Jag plussade på dag 9 sist, idag är det dag 12! Har TD på lördag, 16 dagar efter ET.
    Förstår att du känner dig knäckt. Jag tycker väll det är dumt att försöka övertala dig att du kan vara med barn i alla fall. Jag hoppas du orkar ta nya tag. Vad blir ditt nästa steg?
  • jazmine25

Idag öppnade äntligen Hudinge sin telefon. Jag ringde och berättade om det tidiga missfallet och bokade om VUL-tiden till en missfalls koll. Jag tror verkligen inte att allt har lämnat mig då jag mår urusellt varje dag och fortfarande känner mig gravid. Jag vet ju att jag har fått missfall men nåt slags knas är det med min kropp just nu.

Vi ska träffa läkaren den 8/8 så hoppas allt löser sig bra då och att vi får köra en planering innför IVF start 2. Jag tror att vi borde få köra igång på mensen som borde komma i början av september. Men det är bara om man måste hoppa en mens efter missfall. Annars borde jag få köra igång redan nu på Augusti mensen.

Är det nån som vet om man måste hoppa en mens eller inte?

• jazmine25
    LnH skrev 2012-08-02 12:49:47 följande:
    Jag fick ju ett extremt tidigt missfall och jag skulle inte ha behövt vänta en mens men det blev flera pga sommarstängt...annars hade jag fått köra på direkt.

Hur långt gången var du?! Beklagr verkligen!!! Läste det på din blogg...kram
    Jag var tidigt i v.6 bara. Hoppas ju att man får köra igång direkt. På Onsdag får jag veta.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012