• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Evfi80 skrev 2013-03-21 14:56:07 följande:
    Hej alla här inne.vi är nya i ivf karusellen efter en spontan graviditet.. Hur går denna karusell och va har vi att förvänta oss?tack på förhand.

Evfi80 skrev 2013-03-21 14:56:07 följande:
    Hej alla här inne.vi är nya i ivf karusellen efter en spontan graviditet.. Hur går denna karusell och va har vi att förvänta oss?tack på förhand.

Hejsan o välkommen in till oss. Förlåt de tagit tid att svara.legat i hög säsong på jobbet o ska äntligen få va mamma ledig nu. Det är bara att fråga på allt du vill veta
  • Csillag

Super super stort grattis gumman !!!! Guuu va glad jag e för din skull Samma me Vincents. Tänk så som vi har kämpat ihop så länge,samma me några fler här inne. Ringde min man o bara tjooooa i tlf Att ni lyckats. Guu v glad ja e.snarrt kommer alla krämpor o ja lovar er att de e värt varenda krämpa värk osv. Om några månader sitter ni där me små knoddisar Nu har ja officiellt mammaledigt fram till minst jul .ska bara njuta o t var på varenda sekund. Mannen min bävar för gå tillbaka till jobbet.han trivs super på sitt jobb men han har storm trivts me Att var hemma me Savannah från dag 1 till nu. Han hade nog mer än gärna varit hemma några månader till. Mn nu e de min tur.till vintern får han va hemma me henne igen. Svit tänk att min lilla Knodd är 2 månader på söndag,tider rusar på så ja säger var de,njut varenda sekund av graviditeten.. Massa massa grattis igen.

• Csillag
    LnH skrev 2013-04-02 16:31:14 följande:
    Gud vad skönt att få se ett hjärta!!! Grattis igen! Cisillag: tack! Jag är glad men inte så glad som jag trodde att jag sklle vara, känns så overkligt, typ som om jag drömmer eller ngt. men hinner nog vänja mig innan "den" kommer ;)

LnH skrev 2013-04-02 16:31:14 följande:
    Gud vad skönt att få se ett hjärta!!! Grattis igen! Cisillag: tack! Jag är glad men inte så glad som jag trodde att jag sklle vara, känns så overkligt, typ som om jag drömmer eller ngt. men hinner nog vänja mig innan "den" kommer ;)

Vet hur du känner.ja gock så hela graviditeten o pga all mina tidigare missfall o MA så kunde ja aldrig slappna av o njuta. Vet ju hur lätt de e att säga mn hur svårt de e att göra. Men ja hoppas verkligen du kommer dit för ni e verkligen värda de här.
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-04-02 16:11:30 följande:
    Vi har just fått se ett pickande hjärta i precis rätt storlek! :)

Vincents mamma skrev 2013-04-02 16:11:30 följande:
    Vi har just fått se ett pickande hjärta i precis rätt storlek! :)

Grattis gumman Glöm nu inte att be din IVF klinik att få en bild på dina ägg som dom satte in.e en häftigt minne o lite Nnorlunda.hur många har en bild på sitt ägg haha
  • Csillag
    LnH skrev 2013-04-03 17:22:56 följande:
    när kan man slappna av och bara vara gravid? jag kan inte sluta testa för att se om testen blir starkare eller inte. så här var det absolut inte med de två första barnen, då testade jag och var gravid och funderade inte alls på om det växte eller inte..

LnH skrev 2013-04-03 17:22:56 följande:
    när kan man slappna av och bara vara gravid? jag kan inte sluta testa för att se om testen blir starkare eller inte. så här var det absolut inte med de två första barnen, då testade jag och var gravid och funderade inte alls på om det växte eller inte..

Önskar j ärligt kunde svara NU men ha vet sj hur svårt de va denna gången.o som du sa så var de i te vArit innan.me dotter. Fanns inte en tanke mn ja tror de har me att man kämpat så hårt o länge så när man väl blivit de så e de så overkligt o man blir rädd att nått ska hända. Du får göra som läkaren sa till mej,sätt upp milstolpar hela tiden o för varje milstolpe du passerar ju närmRe BF dagen e du.
  • Csillag

Oj oj oj va ja känner igen mej i dej just nu.är precis som de vore igår. Mina tester v ju helskurna.testlagrets tester visade negAtivt me morron urin. En när j körde clear blue digital på eftermiddag så hann ja knappt pissa innan de visade gravid.jag testade ju ihjäl mej. Gumman,gravid är du ! Om 9 månader tittar de ut en lite .

• Csillag
    enäggs81 skrev 2013-04-04 18:53:54 följande:
    Börjar med sprutor imorgon. Menopur. Har ju gjort 1 misslyckad färsk nu och 1 misslyckad FET. Har vi stora chanser att lyckas nu? Hur många försök har ni gjort? Vi lyckades ju på första IVF för 8 år sen. Man undrar nu varför 2 försök inte tagit sig alls.. Nu är det första gången vi provar korta metoden. Innan har det varit långa med puregon. Hoppas Menopur är bättre?

enäggs81 skrev 2013-04-04 18:53:54 följande:
    Börjar med sprutor imorgon. Menopur. Har ju gjort 1 misslyckad färsk nu och 1 misslyckad FET. Har vi stora chanser att lyckas nu? Hur många försök har ni gjort? Vi lyckades ju på första IVF för 8 år sen. Man undrar nu varför 2 försök inte tagit sig alls.. Nu är det första gången vi provar korta metoden. Innan har det varit långa med puregon. Hoppas Menopur är bättre?

Puregon o menopur e helt två olika hormoner.vissa får mkt bättre resultat när dom bytt till menopur så de hoppas ja gäller dej o å gumman. Jag har kört korta metoden varje IVF / FET då jag varit så svårstimulefad o haft så svårt att få äggen att fästa. Håller tummarnA att du ska lyckas. Va ska du ta mer för mediciner? Kram
  • Csillag

Hoho flickor..... Vart e alla ?? Hur går de för alla ?? Gillar inte hel tystnad,då blir ja orolig

• Csillag
    enäggs81 skrev 2013-04-17 08:04:43 följande:
    Har ÄP idag! Nervöst nu! Vincents mamma: vad trodde dom blödningen berodde på? skönt att fostret var kvar. Puh!

enäggs81 skrev 2013-04-17 08:04:43 följande:
    Har ÄP idag! Nervöst nu! Vincents mamma: vad trodde dom blödningen berodde på? skönt att fostret var kvar. Puh!

Hur gick de på ÄP Ida???
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012