Anonym (undrar) skrev 2012-02-29 10:25:27 följande:
Det där e helt rätt... o jag har som jag sa varit i kontakt med familjerätten o hävdat att jag vill ha ett schema för barnens bästa. Men de säger bara att de inte kan tvinga honom.
Måste jag gå till tinget då??
Tycker du skall göra det, tycker också du skall informera pappan om det på ett bra sätt.
Tyvärr är ofta FR partiska åt ett håll, antingen mammans eller pappans, själva kallade vi det "papparätten" när de kläckte kommentaren att "Ibland måste barnets bästa stå tillbaka för att pappan skall finnas kvar" där försvann deras trovärdighet.
Tänk om jag som mamma sagt att "Jag behöver inte bada mitt barn, ge allergimedicinen eller sköta om exemen eller ens samarbeta för då vill jag inte träffa mitt barn" det hade blivit RAMASKRI.
Idag skall allt vara så jämställt, då kan de iaf börja med att ställa samma krav på båda föräldrarna oavsett kön tycker jag. Helt OT
Sedan kan FR inte tvinga någon utan är till för att föräldrarna skall samarbeta och hålla barnets bästa i fokus, så tyvärr kan det bli så att den förälder som minst vill samarbeta "vinner argumentationen" och får sin vilja fram. just för att han/hon var orubblig.