Inlägg från: Gryntroll |Visa alla inlägg
  • Gryntroll

    Skandinaviska och lite gammaldags pojknamn?

    Som rubriken lyder, vad finns det egentligen för skandinaviska, klassiska och lite gammaldags pojknamn?

    Ex på pojknamn vi gillar men som tyvärr av olika anledningar inte fungerar är Arvid, Olle, Anton, Malte

  • Svar på tråden Skandinaviska och lite gammaldags pojknamn?
  • Gryntroll

    Tackar tackar!
    Har kommit på att Edvin faktiskt är ganska gulligt... men inte riktigt riktigt "ända fram".  Vidar och Vilgot är också väldigt fina!

    Frösöker dra mig till minnes vad farmor och mormors vänner hette, men kör fast. Tur att vi har 20 v på oss att tänka

  • Gryntroll

    ja det är nog inte så dumt med ett besök... ska snart träffa mormor (95 år) får ta ytterligare ett snack med henne om namn. Hon är dock helt inne på att det borde bli en Per, och särskilt viktitgt med E
  • Gryntroll

    oj, här har det trillat in fler bra namn!


    TACKAR!!


     


    Mynta, tror också din farhåga på Balder - Balle kan stämma... Balder är kanonsött, men Balle, njae, då var det inte riktigt lika bra namn

  • Gryntroll

    Tore, Sten och Knut är inte dumma!

    Tyvärr har jag svårt att släppa Malte...
    Och har börjat tycka att Hannes och Ruben är ganska söta de med, även om de inte riktigt "platsar" enligt mina egna kriterier

  • Gryntroll

    oj vad skoj att det droppar in så mycket namn!!! TACK !

    Gusten är gulligt, hade glömt det namnet. En kompis hade det som nr 1 till sin son, men det slutade med ett annat namn trots allt... Känns också lite långsökt, men tyvärr lite som att jag "snor" hennes namn, allas namnförlag kan ju inte vara "paxade" men just när det är lite ovanliga namn... Hmm svårt sånt här!

  • Gryntroll

    Tusen tack för ert engagemang och namnförslagen!

    Vi velar fortarande, det lutar åt Malte trots att det egentligen är lite för "nära"... men vad sjutton, ingifta svägerskans syskonbarn, är det verkligen "nära"   Men vi har 14 v på oss och fungera ytterligare, så vi får se hur det slutar.

  • Gryntroll

    Torben jobar jag med en dask kund som heter, tror att det är ett ganska vanligt namn där. Håller med, det är ganska coolt

  • Gryntroll

    Här vrids och vänds det fortfarande på pojknamn, blivande storasyster vill ha en Huuuugoo Vilket iofs är väldigt sött, men... någto klaffar inte.

    Jag är inne på Svante (fortfarande/igen) och mannen har inga egna förslag och tycker därför att Svante "kan väl fungera". Men i morse när jag vaknade kom plötsligt Oskar, det kanske inte är så tokigt.

    Gaahhh kan vi inte bara springa på namet med stort N och känna att det blir rätt snart

  • Gryntroll

    Stort tack för alla förslag! En uppdatering... Nu är lillkillen ute och det är en SVANTE Skönt att äntligen bestämt och hittat rätt namn till lillebror.

Svar på tråden Skandinaviska och lite gammaldags pojknamn?