Är jag verkligen ensam om namnbyte på mitt barn?
Jag ångrar min nu 7månader gamla sons tilldelade namn. :(
Men det känns efter att ha googlat lite som att jag är ganska ensam om att känna såhär efter dryga halvåret. Är ni verkligen så himla säkra på att ni valt rätt namn från 3-månadersgränsen?
Jag vet att man får byta en gång gratis och vill han byta vid vuxen ålder får jag stå för den kostnaden då.
Han har ännu inte börjat lystra till sitt "nuvarande" namn Hugo eftersom han hetat Lillebror ganska länge. Mest för att det kändes så självklart att han var det. Nu behövde han ju dock ett "normalt" namn och fick heta Hugo istället för Svante. Som var alternativ två från början. Alla namn utom Lillebror har ju känts fel men det är ju trots allt inget namn.
Jag har precis vågat ta upp det med min sambo (som av en händelse :/) då det gnagt i mig och oroat mig i någon månad. Han tycker att jag är världens veligaste (och det är jag) men jag känner tillslut att det här känns helt rätt i hjärtat och magen. Jag är iaf glad att det nu kommit fram och en sten lättat från mitt hjärta..
Till saken hör att min nu 2,5 år gamla dotter alldeles nyligen börjat nämna honom som Hugo istället för Lillebror.
Däremot tänker jag att då hon inte gjort det så himla länge så kan man passa på att ändra det nu. Eller är det redan för sent?
Ska jag behöva stå mitt kast och lida resten av livet för att jag inte klarade att leverera rätt beslut inom 3 månader?
Tacksam för tips, råd och idéer!!