SandraMariaH skrev 2012-03-01 11:35:03 följande:
tack för alla svar :) vi kommer att ha en paraplysulky men då hon kommer vara 1.5år och kunna gå så ser jag inget fel i att checka in den vid vanliga incheckningen (eller var det nu sker).
ni som haft vagnen med till gaten, vart har ni gjort a den då? tar personalen den där & lastar in i planet för den går väl knappast som handbagage? :)
min syster hade en vagn med sig då de flög till london för dryga 4.5år sedan med sas. vagnen som hon köpt på tradera blev totalförstörd av sas som skickade vagnen till en barnvagnsaffär där de konstaterade avv den var helt trasig & en ny vagn av samma modell kvitterades ut till min syster :) vi kommer åka med norwegian & sas tror jag det är.
Det låter ju smart isf att köpa en extra "påse" på arlanda för hemvägen. Får kika runt på lite andra emballage och höra med min syster som även hon ska med vad hon tycker. Tråkigt om någonting ska gå sönder som sagt.
När vi flög från Kastrup till USA (och även på vägen hem och inrikes i USA) så la vi den vid ingången till planet så tog lastpersonalen hand om den och la den i lastutrymmet. När vi steg av planet låg vagnen och väntade på oss utanför planet.
I somras flög vi med sas och då blev vår vagn lite förstörd också och sas ersatte alltihopa!