• Anonym (ont)

Gravid vecka 4 och har ont

Hej,

Är det någon som hade ont mycket i början av sin graviditet? Jag testade positivt för två dagar sedan, mensen var beräknad till idag. Jag har haft ont långt ner i magen ända sedan dagen jag hade ägglossning (exakt två veckor sedan). Det gör ont långt ner i magen, precis intill blygbenet, men också ner i underlivet. Idag satt jag med en isande känsla i underlivet under ca en halvtimme. Emellanåt strålar det ner i vänstra ljumsken. Just nu har jag ont på en punkt på högra sidan av magen långt ner. Smärtan kommer och går. Ibland håller den i sig ett tag och sen känner jag ingenting alls långa stunder. Det gör inte jätteont, bara en malande känsla. Är det här normalt?

Jag är jättrorolig för missfall! Gick nyligen igenom ett MA som upptäcktes i vecka 15. Detta är min fjärde graviditet. Har en dotter på tre år, och två MA bakom mig, men jag kan inte minnas att det känts så här någon av de andra graviditeterna.

Snälla dela med er av era erfarenheter!

• Svar på tråden Gravid vecka 4 och har ont
  • Anonym

Säkert bara växtvärk. Lycka till!

• Anonym (lili)

Jag hade ont ungefär på samma sätt som du beskriver i början och fortfarande ibland. Är i v 10 nu.

• Anonym (ont)
    Anonym skrev 2012-02-29 19:53:24 följande:
    Säkert bara växtvärk. Lycka till!
    Åh, jag hoppas ju det men jag minns inte att jag haft så här pass ont tidigare, på det här sättet.

Fler? Är det vanligt att man har ont i tidig graviditet? Och till om med redan från ägglossning?
  • Shili

Jag minns att jag hade Int tidigt och kände mig orolig. Den där isande känslan kommer då och då fortfarande och nu är jag i vecka 17. Du behöver inte oroa dig!

Lycka till!!

• Oförglömlig

Jag hade mycket ont mest på sidorna se högg till och ömma mycket. Hade ont från ägglossningen å sedan ett bra tag till. Ring din Mvc och prata med en bm de kan lugna dig mer samt ibland göra ett vul om några veckor å lugna dig lite till:)

• Anonym (ont)

Vad skönt att höra att flera av er känner igen sig i det jag beskriver. Jag kan bara inte minnas att det har känts så mkt ner i ljumskarna de andra gångerna jag varit gravid. Det är så jobbigt med oron...

• Anonym (ont)
    Oförglömlig skrev 2012-02-29 20:19:45 följande:
    Jag hade mycket ont mest på sidorna se högg till och ömma mycket. Hade ont från ägglossningen å sedan ett bra tag till. Ring din Mvc och prata med en bm de kan lugna dig mer samt ibland göra ett vul om några veckor å lugna dig lite till:)
    Hade du ont på samma sätt redan från ägglossningen? Eller blev det värre sen, vid bim? Jag tycker att det har blivit värre, men kanske känner jag bara efter mer nu.

Jag är lovad ul (el vul) i vecka 9 eftersom jag haft två MA där fostren dött runt v 9 men sedan legat kvar till v 14-15. Kanske kan jag få tid tidigare.
  • mammatillnovalie

Det låter som någon slags foglossning/växtvärk. Jag hade också ont, fick åka in på VUL då, 2 gånger. Men allt var normalt och då sa läkaren att det är helt normalt att ha ont i början! Ont i magen, ont mellan benen osv. 

• Anonym (ont)
    mammatillnovalie skrev 2012-02-29 21:09:42 följande:
    Det låter som någon slags foglossning/växtvärk. Jag hade också ont, fick åka in på VUL då, 2 gånger. Men allt var normalt och då sa läkaren att det är helt normalt att ha ont i början! Ont i magen, ont mellan benen osv. 

Foglossning! Redan? Kan man känna av det så tidigt? Verkar jobbigt, m hellre det än missfall ???? Var det därför du hade ont? Hoppas att allt är normalt för mig med!
  • Anonym

Säkert bara växtvärk,väldigt vanligt i början På mig drar det gärna ut mot ljumskarna. Lycka till med graviditeten

• Oförglömlig

Jag hade mer ont närmre bim. Och visste att min mamma hade likadant när hon blev gravid med nr2. Köpte test å blev posetivt. Sedan hade jag ont det högg till och ömma till V8-10.

• mammatillnovalie
    Anonym (ont) skrev 2012-02-29 22:16:55 följande:
    Foglossning! Redan? Kan man känna av det så tidigt? Verkar jobbigt, m hellre det än missfall ???? Var det därför du hade ont? Hoppas att allt är normalt för mig med!
    Jag har ingen aning om hur tidigt det kan komma :) Men det är nog inget farligt! Förmodligen växtvärk iaf. Du kan ju alltid ringa in om du är orolig, säga att du vill kolla upp det för att lugna dig själv.. Det fick ju jag göra!
  • Anonym (ont)

Tack för era svar! Som sagt så är det skönt att höra att fler har upplevt samma sak som jag. Ska ringa mvc ändå i nästa vecka så jag kollar ned dem då. Kanske lika bra att kolla om allt verkar ok för att dämpa oron lite.

Svar på tråden Gravid vecka 4 och har ont