• Maria 077

När vände ni eran barn att åka framåt i bilen?

Jag har inte läst alla inlägg!

Vi krockade när vår dotter var 2 år och det gick bra. Ambulansen ville ta med sig vår dotter för observation så vi åkte så klart med för vi var chockade vi också. (Det var inte vårt fel.) Ambulanspersonalen sa att vi hade tur som hade vår dotter vänd bakåt och att man skulle ha det så länge man kan så jag har svårt att vända henne nu pga detta... 

Lycka till men vänd inte era barn för tidigt... 

• Maria 077

Jag tycker att man ska lyssna på proffsen som arbetar med detta där man har köpt sin bilbarnstol... Säger de att man kan vända sitt barn så kan man nog det... Min dotter sitter trångt med benen men hon klagar inte... Detta låter hemskt men hellre ett brutet ben än en bruten nacke om man krockar... Huvudet på ett litet barn är väldigt tungt!

Vi kommer vänta ett tag till, vår dotter fyller tre i Maj och väger just nu 13 kg.

Allt gick bra vid krocken men jag har lärt mig att inte ta för givet att man INTE kommer krocka för det fanns inget vi kunde göra. Hon såg inte oss och körde ut och vi körde in i sidan på hennes bil men som sagt, det var inte vårt fel, men jag trodde ALDRIG att VI skulle krocka! 

Svar på tråden När vände ni eran barn att åka framåt i bilen?