• Anonym

Bra tips på frieri?

På min och sambons treårsdag som är om ca en månad hoppas jag att han friar, men om han inte gör det tänker jag ta saken  egna händer. Vi har pratat om det länge.

Jag vill inte planera världens grej eftersom jag inte vill förstöra för honom om han friar.

Så när det börjar närma sig läggdax tänkte jag fria. Men behöver tips på hut jag ska gå tillväga?

Vill inte köpa ringar eftersom jag inte vet vad hans plan är och jag vet inte vilken storlek han har.

Så jag vill ha frieritips som är gulliga, romantiska, roliga!

• Svar på tråden Bra tips på frieri?
  • Anonym (LH)

Jag friade till min sambo.
    Jag köpte ett album, i det klistrade jag in bilder på oss och dikter/låttexter som betyder något för oss. På sista bladet ställde jag frågan.
    Sen la jag boken på hans kudde.    
    Jag ville överraska honom, först tänke jag ge honom boken på skottdagen, men han skulle nog anat något då.
    Så han fick den för några veckor sedan. Jag är en väldigt enkel flicka, så det blev ett enkelt frieri.
    Jag hade aldrig vågat ställa frågan till honom muntligt, så det blev perfekt att skriva ner den.

Du kan göra som jag. :) 
    Eller: Köpt 10 rosor, ge honom 9 när han kommer hem från jobbet och lägg sen den 10 på hans kudde.
    Beställ nallebud (nallebudet.se tror jag) och låt nallen ha ett kort där du frågar.
    Köp en billig ring, av kanske plast, lägg i en ask och ge honom.
    köp en billig ring och lägg under hans madrass, han lägger sig, känner något hårt i ryggen, kollar, hittar ringen och sedan frågar du.

• Anonym

Tack för tipsen=)

Svar på tråden Bra tips på frieri?