• Ejin

Jag är 15 år och måste diskuteras om jag ska få sova över hos pojkvän, förstår inte?

iceflower skrev 2012-03-01 12:12:59 följande:
    Jag har sovit över där redan och de har låtit mig, hans familj säger alltid att det går bra. Mamma säger ibland att det går bra, men det måste alltid diskuteras, det är det jag inte förstår.
    hon kanske vill göra en bedömning gång till gång. T.ex om det är skola tidigt dagen efter eller något viktigt prov eller så. Eller så kanske hon bara vill att ni ska ha familjetid ibland och därför vill ha dej hemma.

Du är ju inte vuxen så din mamma bestämmer över dej så om du vill försöka vara vuxen och mogen så ska du nog ta en diskussion med henne när hon vill så kanske hon lär sej lite på dej mer o mer för varje gång.

• Ejin

sen förstår jag inte vad din mens har med det hela att göra. Är det så att du inte har något preventivmedel alls så förstår jag din mamma.
    Personligen hade min 15 åriga dotter inte fått sova över hos sin kille alls om hon inget preventivmedel hade. Det är ju som att skrika efter problem.

• Ejin
    iceflower skrev 2012-03-01 12:24:16 följande:
    Jag har ett preventivmedel, men vilket har ni inte med det att göra!. Aldrig att jag inte har preventivmedel.
    nej såklart inte och det behöver du inte berätta heller, det var inte det jag var ute efter. Men däremot kan avsaknad av preventivmedel spela en stor roll i din mammas tankar..

Men om det inte har med det att göra så tycker jag endå inte att det är konstigt att hon vill att ni pratar om vad du sover på natten. Du är 15, hon vill ha koll på dej och vad du gör helt enkelt för att du är hennes dotter och hon bryr sej om dej. 
Svar på tråden Jag är 15 år och måste diskuteras om jag ska få sova över hos pojkvän, förstår inte?