Vad har ni för ytterkläder nu på barnen?
Jag tycker det är så svårt med ytterkläder. Vi har allt mellan nått minus till 8 plusgrader här nu, varierar från dag till dag. Ni som har ungefär samma temperatur, hur klär ni barnen?
Jag tycker det är så svårt med ytterkläder. Vi har allt mellan nått minus till 8 plusgrader här nu, varierar från dag till dag. Ni som har ungefär samma temperatur, hur klär ni barnen?
oftast fodrade regnkläderna eftersom hon bli så blöt i oveallen... min dotter är snart 2 år.
o mössa såklart
Skalkläder, och ett fleeceställ på förskolan om det lur för kallt!
Ett set skalkläder med tillhörande underställ och en overall. Det skiftar ju så mycket i temp nu, så på morgonen behöver dottern overallen men inte senare på dagen.
ursäkta om jag verkar vara dum nu..... men vad är skalkläder? :S
Skalkläder och vid behov underställ i fleece. På fötterna har han gummistövlar med ullstrumpor i. Sonen är 4 år, och är ute i timmar i sträck utan att bli varken kall eller blöt (dock lerig som en liten gris...).
Skalkläder är vind- och vattentäta plagg som andas. Vi kör med Polarn o Pyrets, men tror att det finns hos de flesta kedjorna. Föredrar helt klart det framför galon som inte andas för fem öre.
okej tack :)
Våra barn har senaste 2 dagarna gått till förskolan i fodrade jeans/byxor med galonbyxor över och en täckjacka. Gummistövlar, mössa och galonvantar.
Vi bor i Stockholm och här har tempen varit kling 7-8 plusgrader..
Fodrade regnkläder kör vi här nu. Stockholmsförort.
Fodrade galonisar är det enda som gäller just nu.
Vi kör också med fodrade regnkläder. Barnen är 3 och 5 år. Byter till skalkläder med fleece under när temperaturen ligger på ca +5 grader på morgonen och minst +10 grader mitt på dagen.
Fodrat regnställ med allvädersstövlar till 4-åringen är perfekt i det här vädret tycker jag.
vinteroverall de senaste dagarna då det legar på nollan annars skalkläder med fleece under. gillar inte alls fodrade regn/gummikläder, det är för tätt o andas inte
Vi har vinteroverall men inget under. Har haft upp mot 6 plusgrader på dagarna nu men då det ligger kvar 1 meter snö så leker ju barnen konstant i den och då tycker jag det blir för kallt med skalkläder även om det är rejält varmt i luften. När snön försvunnit är det en annan femma.
Jag kör täckjacka (med fleccejacka under) samt fodrade regnbyxor + Vikings fodrade regnstövlar.
Över täckjackan så har tjejen min en tunn vanlig regnjacka (som hon kan ha till våren/sommaren)