• Anonym

knöl i armhålarna sen flera år tillbaks...

Jag har till och från ömma knölar i mina armhålar. Ibland känns hela armhålan svullen och öm, ibland känns det bara som jag har små ömma knölar inuti armhålarna. Nu när jag är gravid och brösten är stora och spände känns det ännu mer - ibland gör det ont bara att ha en tight tröja på.
    Självklart har jag funderat på cancer..... men försvinner dom då ibland? Jag har haft problemet sen gymnasietiden (8 år sedan ungefär)...
    vad tror ni?

• Svar på tråden knöl i armhålarna sen flera år tillbaks...
  • kamilla

Hej!

Jag skulle absolut gå och kolla upp det! Om inte annat bara för att utesluta cancer.
    Det kan ju vara vad som helst, och det kan ju vara bra om en läkare får titta på det så att du vet vad det handlar om! Säkert inget allvarligt!
    Lycka till!

• allin

Jag tycker att du ska kontakta läkare för kontroll.
    Är det inget så kan du pusta ut och känna dig lugn, annars så har du sökt hjälp hos någon som kan ge dig bot eller lindring..... (kanske bara svullna lymfkörtlar?)

Gör dig en dundertjänst och kolla upp det!! Lycka till!

• Tussi

Förmodligen är det bara körtlar, men jag tycker ändå att du ska kolla upp det-Man ska alltid kolla upp knölar i armhåla och bröst!

Grattis till graviditeten!

• Anonym (ssk)

Håller med om att det bästa är att kolla hos läkaren. Men precis som t.ex. hundar så har människor en linje med körtlar från armhålan och ner, även om de flesta människor bara har en bröstvårta på varje sida, så det finns mycket körtelvävnad i armhålorna som kan ömma under hormonell påverkan.

Svar på tråden knöl i armhålarna sen flera år tillbaks...