• Fikonkaka

Tappade min mobil i toaletten...

Japp, som rubriken säger så lyckades jag ge min SE Xperia Neo ett dopp. Tog genast isär telefonen, torkade av den och har nu lagt den i en påse med ris. Batteriets fuktindikator har löst ut.

Finns det någon chans att den kan funka? Ska jag prova att använda samma batteri eller är det helt kört iom att indikatorn har löst ut? Ska den ligga några dygn i riset (och funkar det överhuvudtaget?) 

• Svar på tråden Tappade min mobil i toaletten...
  • Lotta71

Jag lyckades blöta ner min telefon oxå. Den låg isärplockad ett dygn fösrt o sedan fönade jag den. Den funkar som vanligt nu

Hoppas du får liv i din igen, man blir ju så ledsen på sig själv

♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-10 ♥ BF-120227
  • MoaElis

Det har hänt mig också... Först fungerade den inte alls, men jag plocka isär den helt & körde med hårtorken, då fungerade den igen!

• EmperessOfLove

Min son Kastade sambons iPhone i toan, den fick torka ett dygn, så fungerade sen som vanligt sen. Om du har allrisk försäkring i hemförsäkringen så får du ersättning via den oxå ;)

• Fikonkaka

Lotta71
    Visst blir man ledsen på sig själv, fanns ju ingen annan i närheten jag kunde skylla på haha

Tack båda två för tipset om hårtorken, tänkte inte ens på det. Ska låta den ligga i nåt dygn sen får jag väl prova... 

• Fikonkaka
    EmperessOfLove skrev 2012-03-02 15:25:28 följande:
    Min son Kastade sambons iPhone i toan, den fick torka ett dygn, så fungerade sen som vanligt sen. Om du har allrisk försäkring i hemförsäkringen så får du ersättning via den oxå ;)
    Det där med försäkring hade jag heller inte tänkt på. Vet inte ens om jag har någon via leverantören.
  • Multignutten

Tappade in Nokia i toaletten i höstas, den tvärdog. Fick knappt ut nått på försäkringen. Blev till att köpa sig en ny telefon...

• Coyote
    Fikonkaka skrev 2012-03-02 15:26:05 följande:
    Lotta71
    Visst blir man ledsen på sig själv, fanns ju ingen annan i närheten jag kunde skylla på haha

Tack båda två för tipset om hårtorken, tänkte inte ens på det. Ska låta den ligga i nåt dygn sen får jag väl prova... 
    Man kan lägga den i ugnen också, på typ 50 grader, med ugnsluckan lite på glänt, har jag för mig. Eller doppa den i alkohol, hävdar maken. Själv skulle jag inte våga göra ett jota, bara låta den ligga framme, isärplockad, i några dagar.
  • Fikonkaka
    Coyote skrev 2012-03-02 15:33:59 följande:
    Man kan lägga den i ugnen också, på typ 50 grader, med ugnsluckan lite på glänt, har jag för mig. Eller doppa den i alkohol, hävdar maken. Själv skulle jag inte våga göra ett jota, bara låta den ligga framme, isärplockad, i några dagar.
    Nä det känns lite vanskligt att greja för mycket. Det är med alkohol lät lite skumt men vad vet jag egentligen som är tillräckligt korkad för att tappa min telefon i en toalett haha
  • Lotta71
    Fikonkaka skrev 2012-03-02 15:44:44 följande:
    Nä det känns lite vanskligt att greja för mycket. Det är med alkohol lät lite skumt men vad vet jag egentligen som är tillräckligt korkad för att tappa min telefon i en toalett haha
    Men det är ju så himla lätt hänt!

Min man tappade svärfars mobil i toa, den dog helt. Tror det är rätt vanligt att det händer tyvärr!

Hoppas din klarar sig{#emotions_dlg.flower}
  • MHM

En telefon jag hade viladepå botten av en sjö i 5 minuter. Lite hårföning och ett dygn senare fungerade den.
    En annan telefon har badat i hundarnas vattenskål, och självtorkat utan att ens ta isär den(det var främst dotterns telefon att spela upp musik på så jag brydde mig inte) och det fungerar också. 

• fröken01

Tappade min iPhone i toaletten, den funkade ett kort tag efter den torkat, sedan la den av.

Ett tips - jag fick ut en ny på hemförsäkringen, har drulle. 1500 i självrisk. Skickade sedan in den trasiga telefonen till envirofone.se. Fick runt 2800 för den...

• tundra

Maken tappade sin telefon i toan och vågade först inte plocka upp den för han var rädd att få en stöt.

Den tvärdog.

• Frontline

Min kusin körde sin mobil i tvättmaskinen av misstag, la den sen på ett element i ett par dagar sen funka den klockrent.

Fast har en telefon en gång blivit blöt så kommer den förr eller senare att lägga av då det blir ärgigt och jefligt i luren vid ett senare tillfälle men det kan ju ta lång tid...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • sallybuse

Min son han tappade sin nokia i toaletten.Och han han inte få tag i den så den spolades ner och förbannad blev han.Hela livet finns ju i mobilen(Nästan).Så vi skojade med han sen och sa känn dig spolad.:):):)Han var 18 år.

• Fikonkaka

Ååh den funkar och den verkar som vanligt. Vi får se hur länge det håller bara (med tanke på Frontlines inlägg).
    1 dygn i ris och 1 dygn ovanpå pannan som är ganska varm verkade hjälpa. 

• Lotta71
    Fikonkaka skrev 2012-03-06 12:59:49 följande:
    Ååh den funkar och den verkar som vanligt. Vi får se hur länge det håller bara (med tanke på Frontlines inlägg).
    1 dygn i ris och 1 dygn ovanpå pannan som är ganska varm verkade hjälpa. 
  • kajsaa

Min fick Ligga i 50 grader i ugnen i typ 10 timmar:) Sätt inte i batteriet om indikatorn löst ut, det finns risk för kortslutning och då kan du slänga mobilen i närmsta återvinning!!

• Fikonkaka

Tack för alla tips förresten

och Kajsaa, det är det utlösta batteriet jag använder nu :-S ska jag köpa nytt istället då?

• kajsaa

äh har dte inte blivit kortslutning ännu så blir dte nog inte det sen, men det kanske är bra att köpa ett nytt för eller senare:)

Svar på tråden Tappade min mobil i toaletten...