• Anonym (M)

Presentation datingsida

Låter ju som om nästan alla träffas via nätet nuförtiden, och jag tänkte göra ett försök. Men hur får man till en intresseväckande presentation? 

Nedan är mitt utkast. Kom gärna med förbättringsförslag - eller är det någon som har en presentation som funkat bra så kan jag ta den rakt av.

Först lite bakgrundsinfo om mig. Kanske kan vara bra vid bedömning av presentationen. Detta ingår alltså inte i presentationen: Drygt 30 år. Lång och smal. Snäll och omtänksam. Alldagligt utseende. Bra jobb/ekonomi. Lagom smart/allmänbildad. Är väl en typisk svensson, fredagsmys o melodifestival är heligt. Inga särskilda intressen (förutom att kolla på fotboll). Blev lämnad av kvinnnan jag älskar för ett halvår sedan. 2 barn. Söker antingen långt förhållande, romans, eller någon att skämma bort lite då och då.

Slut på bakgrundsinformationen, nu kommer presentationsutkastet:
    Hej, jag älskar att resa, träffa nya människor och gå på långa skogspromenader...

Nej, förlåt, det var inte på allvar. Här kommer det istället:

Hej!

Jag är en omtänksam (händer att jag överlåter min plats i t-banan till äldre damer alltså) man i mina bästa år (inte så många alltså), som besitter någon typ av humor (detta skulle inte alla hålla med om, men det här är min presentation, så jag bestämmer).

Söker trevlig tjej att dela vardag och skratt med, och tänkte ge detta en chans. 

Det var hela presentationen. Lite kort kanske, men skriva om mig själv är inte min bästa gren. Men detta kommer ju vara kombinerat med en bild på mig, så presentationen behöver nog inte vara så lång.

Så välkomna att komma med synpunkter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-03 08:51
    Version 2:

Hej och välkommen till min profil!

Tänk dig en kombination av Mads Mikkelsen och Mikael Persbrandt. Har jag något gemensamt med dem? Inte mycket om jag ska vara ärlig (förutom att jag rest med Fritidsresor några gånger). Ville bara att du skulle komma i rätt stämmning inför fortsättningen av min presentation.

Jag älskar att resa, träffa nya människor och gå långa skogspromenader...

Nej, sorry, det där var inte på riktigt. Här kommer det isället:

Hej!

Jag är en omtänksam man i mina bästa år (inte så många alltså), som besitter någon typ av humor (detta skulle inte alla hålla med om dock).

Stilig är jag också! I alla fall om man frågor min mamma, men mina barn skulle nog inte riktigt uttrycka sig så.

Stor del av fritidien åt att ladda för att klara av maran i sommar. Har insett att 42 196 meter är ungefär lika långt som det låter.

Tror mig ha en liten romantisk ådra i mig, men främst är jag bra på att uppskatta en kvinna jag fallit för. Håller med Ranelid om att kvinnan är det första könet. Men vardagens sysslor ska förstås vara jämnt fördelade, men behöver inte vara så traditionellt uppdelade, dvs du får gärna ta hand om borrmaskinen så tar jag dammsugaren.

Du får även gärna ha ett jobb som du trivs och utvecklas av, och som vi kan diskutera innan vi somnar. Och när vi ändå ligger bredvid varandra i sängen finns ju även annat vi kan göra...

• Svar på tråden Presentation datingsida
  • Jordgubbssmak

Jag tycker du ska behålla det första skämtet du la in här, det hade fått mig att reagera lite positivt och tyckt att du var lite rolig. Sen tycker jag att du ska ta bort ett av skämten i parenteserna det känns som du försöker lite för mycket och det blir en lång, tung mening.

• Jordgubbssmak

Alltså, behåll det här:

Hej, jag älskar att resa, träffa nya människor och gå på långa skogspromenader...

• Anonym (E)
    Anonym (M) skrev 2012-03-02 23:13:30 följande:
    Låter verklig otroligt att tjejer får så mycket brev! Ska bli spännande o se hur det går för mig. Kommer nog lägga mest energi på att skriva personliga brev, där jag försöker hitta något från kvinnans presentation att samtala om. Och om hennes presentation är lika torftig som min kanske man kan skriva något lustigt om svårigheten med presentationer....

Tilläggas ska väl att då hade jag en lite längre presentation med glimten i ögat och en del grejer som man kunde bygga samtal kring. Nu har jag en mycket enklare, för jag har ingen lust att vara så aktiv men vill ändå finnas kvar.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lovisa) skrev 2012-03-02 23:20:47 följande:
    Haha.....skulle bara se vad du svarade. Du är rätt utseendefixerad då? Säkert.
    Nja, har svårt att se mig få ihop det med någon som ska bli försörjd. Hon får gärna ha ett krävande jobb hon älskar och som hon vill diskutera med mig på kvällarna. Hon ska även vara intresserad att göra en del annat på kvällarna...
  • Anonym (M)
    Jordgubbssmak skrev 2012-03-02 23:21:58 följande:
    Alltså, behåll det här:

Aha, intressant tips!

Har fått en del tips ovan. Ska ta kväll nu, och fundera på en uppdaterad presentation och se om det slår lite bättre än version 1. 
  • Anonym (E)
    Anonym (M) skrev 2012-03-02 23:31:41 följande:
    Nja, har svårt att se mig få ihop det med någon som ska bli försörjd. Hon får gärna ha ett krävande jobb hon älskar och som hon vill diskutera med mig på kvällarna. Hon ska även vara intresserad att göra en del annat på kvällarna...

Skriv det!
  • Anonym (lilla M)

Hej!

Jag tycker att presentationen har något, den är lite söt på nåt vis. Jag blev nyfiken på dig    men jag kan inte ge några råd så då jag inte har erfarenhet av nätdejting själv, även om jag tänkt tanken.

Och jag är inte ute efter att bli försörjd  

• Anonym (M)

Tack för synpunkter och kommentarer. Har gjort lite uppdateringar, och undrar om de små lustigheterna funkar och om den inte helt rumsrena avslutningen känns ok.

Tänk dig en kombination av Mads Mikkelsen och Mikael Persbrandt. Har jag något gemensamt med dem? Inte mycket om jag ska vara ärlig (förutom att jag rest med Fritidsresor några gånger). Ville bara att du skulle komma i rätt stämmning inför fortsättningen av min presentation.

Hej!

Jag är en omtänksam man i mina bästa år (inte så många alltså), som besitter någon typ av humor (detta skulle inte alla hålla med om dock).

Stilig är jag också! I alla fall om man frågor min mamma, men mina barn skulle nog inte riktigt uttrycka sig så.

Stor del av fritidien åt att ladda för att klara av maran i sommar. Har insett att 42 196 meter är ungefär lika långt som det låter.

Tror mig ha en liten romantisk ådra i mig, men främst är jag bra på att uppskatta en kvinna jag fallit för. Håller med Ranelid om att kvinnan är det första könet. Men vardagens sysslor ska förstås vara jämnt fördelade, men behöver inte vara så traditionellt uppdelade, dvs du får gärna ta hand om borrmaskinen så tar jag dammsugaren.

Du får även gärna ha ett jobb som du trivs och utvecklas av, och som vi kan diskutera innan vi somnar. Och när vi ändå ligger bredvid varandra i sängen finns ju även annat vi kan göra...

• Anonym (M)
    Jordgubbssmak skrev 2012-03-03 09:06:02 följande:
    ÄGNAR stor del av fritiden åt......
    Ja, tack, så ska det vara förstås. Slarvigt.
  • Anonym (lilla M)

Hej!

Helt klart en mer intressant presentation än det första exemplet. Man blir mer nyfiken på dig och jag hade nog skickat iväg ett mejl till dig. Var bor du?Tungan ute

• Anonym (E)
    Anonym (M) skrev 2012-03-03 08:50:07 följande:
    Tack för synpunkter och kommentarer. Har gjort lite uppdateringar, och undrar om de små lustigheterna funkar och om den inte helt rumsrena avslutningen känns ok.

Hej!

Grymt mycket bättre. Men jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med parensten efter humor, du sa nått om att den skulle visa att du har humor men jag tolkar det mer som att många inte tycker att du har det. Det lite sänker intrycket, för mig iaf. Sen låter det som att du inte har nån ledig tid över, för då är du ute i löpspåret...

I sists stycket står "Du får även gärna...". Även utöver vaddå?
  • Anonym (M)
    Anonym (lilla M) skrev 2012-03-03 09:57:15 följande:
    Hej!

Helt klart en mer intressant presentation än det första exemplet. Man blir mer nyfiken på dig och jag hade nog skickat iväg ett mejl till dig. Var bor du?Tungan ute

Kul att höra att den blev bättre! Mycket tack vara feedback här. Jag bor i sthlm.
  • Anonym (M)
    Anonym (E) skrev 2012-03-03 10:56:57 följande:
    Grymt mycket bättre. Men jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med parensten efter humor, du sa nått om att den skulle visa att du har humor men jag tolkar det mer som att många inte tycker att du har det. Det lite sänker intrycket, för mig iaf. Sen låter det som att du inte har nån ledig tid över, för då är du ute i löpspåret...

I sists stycket står "Du får även gärna...". Även utöver vaddå?
    Va noga du läser, tack för feedback!

Parentesen efter humor blev inte helt solklar, stryker det. Fundera på att skriva något om "på-spåret" humor, men det kanske inte är något att skylta med...

Ja, kanske tona ner löpningen lite. Det är ju inte så att jag är ute varje dag, men det var den enda påtagliga intresset jag tänkte va värt att nämna.

Sista "Du får även gärna" - tänkte att jag upprepar mig lite, då jag i meningen innan skrivit "du får gärna...", så la till ett även. 
  • Anonym (E)
    Anonym (M) skrev 2012-03-03 11:23:58 följande:
    Va noga du läser, tack för feedback!

Parentesen efter humor blev inte helt solklar, stryker det. Fundera på att skriva något om "på-spåret" humor, men det kanske inte är något att skylta med...

Ja, kanske tona ner löpningen lite. Det är ju inte så att jag är ute varje dag, men det var den enda påtagliga intresset jag tänkte va värt att nämna.

Sista "Du får även gärna" - tänkte att jag upprepar mig lite, då jag i meningen innan skrivit "du får gärna...", så la till ett även. 
    Ah, då förstår jag ditt "även" Men att syfta till ett helt annat stycke är lite otydligt, går det att formulera om på nått bra sätt? Håller med om att du ska undvika upprepning, så helst helt byta ut hela gärna-grejen...

Kul att kunna hjälpa till lite ;) 
  • Anonym (M)
    Anonym (E) skrev 2012-03-03 11:33:50 följande:
    Ah, då förstår jag ditt "även" Men att syfta till ett helt annat stycke är lite otydligt, går det att formulera om på nått bra sätt? Håller med om att du ska undvika upprepning, så helst helt byta ut hela gärna-grejen...

Kul att kunna hjälpa till lite ;) 
    Sant, jag putsar lite på formuleringen o tar något annat än gärna.
  • Anonym (Lovisa)

tycker det låter lite som du vill verka rolig och komma med lite roligheter men det blir mest fel. Jag faller inte för sådant i alla fall. Men jag är ju inte alla tjejer

• Anonym (M)
    Anonym (Lovisa) skrev 2012-03-03 14:01:50 följande:
    tycker det låter lite som du vill verka rolig och komma med lite roligheter men det blir mest fel. Jag faller inte för sådant i alla fall. Men jag är ju inte alla tjejer
    Ja, mest roligheter (eller försök till) är det i nuläget. Sparar det mer personliga till breven. Synd att presentationen inte tilltalade dig, men det blir nog svårt att få till en som alla gillar. Tack för feedback dock!
Svar på tråden Presentation datingsida