Du måste logga in för att svara i en tråd.

• MirakelNemo

Vårdbidrag, hjälp!

Jag har 2 barn med diagnosen cp-skada, min yngsta blir 2år till sommaren och min äldsta blir 4år. Mitt yngsta barn kan inte gå, stå eller sitta på egen hand. Man kan säga att han är som en bebis som är beroende av mig hela tiden! Mitt äldsta barn har problem med balansen i vänstra sidan samt reflexer! Han har även ett gravt synfel, skelar , brytningsfel och väldigt närsynt! Han har svårt se höjdskillnad mm. Problem med den språkliga utvecklingen osv Är mycket träning med båda varje dag! Jag undrar lite hur mycket pengar man kan få vad motsvarar liksom 3/4 vb osv Kan man få fullt vb för båda barnen? Tacksam för svar

• Svar på tråden Vårdbidrag, hjälp!
  • Severus

Vi har ett helt vb, två barn har extra behov
    Helt vb är sextusen nånting netto/ mån

En vän har 1,5 vb för sina tre barn.
    FK bedömer hur stort vb man får. Viktigt med läkarintyg plus brev från er som beskriver vad som tar tid, vad barnen inte klarar som andra i deras ålder bör osv och om ni har extrakostnader

• pigglet

Jag köpte en bok som handlar om att söka vårdbidrag, den finns på vulkan.se typ. Den handlar mest om att söka när barnen har autism, men jag tycker ändå att jag fick ganska bra tips. För det gäller ju att ta upp precis allt som tar extra tid.

Svar på tråden Vårdbidrag, hjälp!