skötbord på badkar...säkert?
har hört att det inte är 100% säkert..att det kan falla ner i badkaret...huga..det vill man ju inte...men har ni hört nå´t???
har hört att det inte är 100% säkert..att det kan falla ner i badkaret...huga..det vill man ju inte...men har ni hört nå´t???
Fast då borde den väl kunna falla ner från vilket skötbord som helst...det handlar nog om uppsyn. Man har väl koll på barnet när man byter blöja? Jag hade sånt när jag var liten iaf. Alla har ju inte plats för ett stort extrabord på toaletten. Vi har alternativet att ha någon sån uppblåsbar grej på tvättmaskinen eller att ha på badkaret, vet inte vilket som är bäst men trilla ur det kan den väl i vilket fall om man inte tittar så noga. I valet här tänker jag mest på vilket som blir enklast och tar minst plats så man får plats med annat.
jo babyn har man ju koll på..men har hört att själva skötbordet kan fall ihop och ner i badkaret...
oj det lät inte så bra förstås.....men har man inget alternativ så blir det svårt. Men om nåt sånt hänt borde väl själv konstruktionen ändras?
ja..det antar jag....fast med vårt lilla badrum är det nog det enda som får plats....
...man får väl lägga kuddar i badkaret medan man byter ifall att ;)
Vi har också tänkt köpa ett skötbord att ha på badkaret. Tror att det är Tvättbjörne eller nåt sånt det heter. Man fäller upp det mot väggen när man inte använder det, och på så sätt kan man använda dusche/badkar utan att ställa ut skötbordet nån annanstans.
Kanske Råd och Rön eller konsumentverket har några råd att ge angående skötbord på badkaret?
grannen hade ett, fast de är flera år sen så dom lär ju vara bättre nu. De säckade ihop och for ner i badkaret. Inga skador på barnet dock men lite otäckt. De var när hon hade blivit lite större och började röra på sig.
men huga inte skulle jag våga chansa...då byter jag hellre på golvet sittandes på knäna...eller ett sånt där på hjul som man kan rulla omkring i rummet..
Jag hade ett badkarsskötbord till mitt första barn och det var jättebra. De ställs in efter badkarlet och kan inte ramla ner. Jag fick låna det av en kompis så jag vet inte vad det var för märke eller så men det var i alla fall så stabilt att jag hade kunnat sitta själv på det utan att det brakat.
Risken att den ska ramla ner i badkaret är precis lika stopr som om du skulle ha vilken annat skötbord som helst..
Vissa använder tvättmaskinen som sköt bord... den lille kan ramla ner där med...
har själv haft ett skötbord på badkaret .. det är kanon smidigt...
så ta det kallt och simma lungt....