• Anonym (A)

Smärta i kroppen som flyttar sig, känner migg uppgiven! :(

Har under snart 2 månader fått sån värk i kroppen. Det hela började vid axlarna...en smärta som liknande träningsvärk...Den kvällen det kom blev jag liggandes i soffan med panodil och alvedon som mina bästa vänner.

Men det räckte inte där... smärtan kom tillbaka. Nästa gång kom det i knäna, den dagen haltade jag omkring och fattade ingenting.. Det gick sen upp mot smalbenen och kändes som benhinneinflammation..

Nästa gång var det ryggen... och nu i händerna! Jag vill typ sticka in en kniv i handen för att det gör så ont :(

Jag är stel i kroppen, och lederna låser sig så fort jag belastat på dem. Tar en bra stund innan jag kommer iordning.

Jag känner mig så ledsen, är en aktiv person, och har aldrig haft ont på det här sättet förr. Smärtan är hemsk! Och jag tål ändå väldigt mycket smärta, inte känslig alls på det planet.

Nu flyttar smärtan runt, det känns på alla ställen hela tiden, men det kommer i "Attacker" i vissa delar.

Är inte stressad direkt... har ett rätt harmoniskt liv nu. Och trivs rätt bra med saker..Så i övrigt är det bra...

Jag ska självklart söka läkare, som jag borde gjort för länge sedan. Men söker ändå någon form av svar ifall någon upplevt detta? Eller vet vad som kan orsaka sådana här smärtor?

Vänliga hälsningar från mig..

• Svar på tråden Smärta i kroppen som flyttar sig, känner migg uppgiven! :(
  • Minne00

Låter som något reumatiskt .... framför allt att det sätter sog i leder och att de är svåra att leda igång!

• Anonym (A)
    Minne00 skrev 2012-03-03 20:03:05 följande:
    Låter som något reumatiskt .... framför allt att det sätter sog i leder och att de är svåra att leda igång!
    Okej... ja kanske kan vara något sådant.. Mormor har ju reumatism.. och mamma.. Är det ärftligt? Vet egentligen inte mkt om det mer än att mormor har kraftig värk, inte kan använda händerna och ja helt enkelt funktionshindrad..
  • Anonym (Petra)

Tänk på om smärtan beror på inflammation att panodil o alvedon inte dämpar inflammationen. Ibuprofen eller ipren, bamyl, treo och magnecyl är inflammationsdämpande. Ipren i första hand skulle jag rekommendera, eller naproxen. Kortisonpreparat är bra len det måste du få på recept, i första hand tycker jag du ska vända dig till din läkare.

• Minne00
    Anonym (A) skrev 2012-03-03 20:08:58 följande:
    Okej... ja kanske kan vara något sådant.. Mormor har ju reumatism.. och mamma.. Är det ärftligt? Vet egentligen inte mkt om det mer än att mormor har kraftig värk, inte kan använda händerna och ja helt enkelt funktionshindrad..

Ja, reumatism är tyvärr ärflikigt så har du två generationer att brås på så är sannorlikheten ca 50%
    Berätta detta för din läkare! 
  • Anonym (A)
    Anonym (Petra) skrev 2012-03-03 20:09:02 följande:
    Tänk på om smärtan beror på inflammation att panodil o alvedon inte dämpar inflammationen. Ibuprofen eller ipren, bamyl, treo och magnecyl är inflammationsdämpande. Ipren i första hand skulle jag rekommendera, eller naproxen. Kortisonpreparat är bra len det måste du få på recept, i första hand tycker jag du ska vända dig till din läkare.
    Ja det är sant! Tack... Jättesvårt att veta om det beror på det..eller vad det nu är..
  • Anonym (*)

Fibromyalgi?

Min mamma har det och smärtan flyttar på sig precis som du beskriver.

• Anonym (A)
    Minne00 skrev 2012-03-03 20:12:39 följande:
    Ja, reumatism är tyvärr ärflikigt så har du två generationer att brås på så är sannorlikheten ca 50%
    Berätta detta för din läkare! 
    Ajdå. Kändes ju inte så kul... Men angående reumatism. Läste lite nu...står att lederna ska svullna? Att det ska vara ett symptom..? Inget jag märkt av...
  • gravid85

Tycker spontant att det låter som fibromyalgi. Jag har det (hade betydligt värre för några år sedan) och det brukar vandra runt på det sättet som du beskriver.

• Minne00

Jag är reumatiker och har ALDIG märkt av att lederna svullnar..... det är väldigt individuellet!

• Anonym (A)
    Minne00 skrev 2012-03-03 20:40:43 följande:
    Jag är reumatiker och har ALDIG märkt av att lederna svullnar..... det är väldigt individuellet!

Okej, men hur yttrar det sig för dig? Känner du igen dig i det jag beskrev?
Svar på tråden Smärta i kroppen som flyttar sig, känner migg uppgiven! :(