Hund som skäller i lägenheten brevid..
Varje dag hör jag grannens hund skälla i lägenheten flera timmar. Familjen som bor där är inga trevliga individer direkt: de super varje helg, röker inomhus, har ingen kontroll på vad barnen gör (barn runt 10-14år trashar området utan att föräldrarna reagerar), hunden tas ut för det mesta av barnen som går med den till andra sidan av gatan och sedan tillbaka in.
Jag tror inte att hunden mår speciellt bra i familjen där den hamnat. Tycker så oerhört synd om honom. Och när han skäller gör det ont i hjärtat. Jag störs inte av skällande hundar, men oron för vad som är fel, då han ändå skäller timme efter timme, gör att jag mår dåligt.
Vad kan jag göra? Om jag kontaktar djurskyddet i staden - kan de göra ett hembesök hos familjen och se till att ta ifrån hunden om den misshandlas exempelvis?
Jag har själv hund och kan inte ens föreställa mig att jag skulle kunna lämna min hund skällande i lägenheten på detta sätt dag in och dag ut. Vi lämnar aldrig vår hund ensam, utan har alltid någon som tar hand om honom.