• Anonym (hur gör ni?)

Hur gör ni med era barn på badhus?

Kanske en dum fråga. Min dotter på snart två år (Maj) pratar ingenting. Hon gör ljud men kan inte uttala ett smack hur mycket jag än försöker lära henne. Pga detta förstår hon inte heller detta med potta osv.

Jag har pratat med både förskolepersonal och BVC om talpedagog men de tycker inte att det behövs ännu, eftersom hon är så pass liten att det kan komma igång snart.

Hur eller hur så är mitt problem att jag vill åka till badhuset med barnen men vet inte hur jag ska göra.
    Dottern kan ju inte direkt ha blöja på sig under badkläderna? Jag vill ju heller inte att hon ska kissa i vattnet.

Hur gör ni?
    Tacksam för svar =) 

• Svar på tråden Hur gör ni med era barn på badhus?
  • puss

det fins ju båda badbjöjor och badbyxor som är täta.

Easy cum easy go
  • Anonym

alla små barn kissar i vattnet. även om du har sån badblöja är det bara för att ta upp bajset och inte kisset.

• Acelise

Badblöjor! 

Och att hon inte går på potta har nog inte så mycket med talutvecklingen att göra... 

• En till mamma

Lillan är blir oxå 2 i maj, vi använder oss av engångsbadblöjor under baddräkten. Ett tips är att köpa armpuffar, Lillan älskar dem och går omkring för fullt och hoppar i med dem på.

• Anonym (hur gör ni?)

Tack så hemskt mycket =)

Men det brukar finnas engångsbadblöjor på badhusen? vart finns de annars? =)
    Skulle vara så himla roligt =)

• Mirakel familjen
    Anonym (hur gör ni?) skrev 2012-03-04 08:54:25 följande:
    Tack så hemskt mycket =) Men det brukar finnas engångsbadblöjor på badhusen? vart finns de annars? =) Skulle vara så himla roligt =)  

Hos oss finns det ex på Ica maxi, Coop forum, Willys.
  • Anonym (hur gör ni?)

oh vad snälla ni är!! Massor med tack! Skrattande

Ska se till att komma iväg till badhuset snart då :D

• MissMurrig

Täta badbyxor. Det har vår son, och han kan prata. Men han är ju inte blöjfri, fast han säger till ofta ändå. Alla små barn måste ha såna täta badbyxor på flera badhus här. Såna med gummiband med dragsko i midjan och runt låren. På en del badhus tror jag inte att badblöjor är tillräckligt. Jämför bara med badhuset vi var på senast, då var det bara badbyxorna som gällde.

• Anonym

Hänger talutvecklingen ihop med toaträningen? Våran tjej säger dä(=det/där), ti(=titta) och nana(=gott/dricka) men är ändå såpass torr att vi vågar låta henne vara utan blöja längre stunder här hemma.

Apropå ert problem så säger jag badblöja eller sån där badbyxa med ett lager plast i som fångar upp bajset. Finns alternativ två i er dotters storlek skulle jag rekomendera det med tanke på att ni väl vill bada en del i sommar.

• Nica 1

Jag köpte dem på hemköp. Ang talutveckling vet inte om du vill ha tips på det med men till mig sa bvc att jag skulle sjunga mycket och sjunga istället för att prata min son var sen pga av omständigheter som inte gäller er men vi sjöng och sjöng, istället för att prata så sjöng vi och från ena dagen till andra så börja han med. Idag har han en del problem med vissa uttal men vi sjunger uttalen då och det går mycket enklare en när vi pratövar. Så sjung ts

• eulalian

I vårat badhus (Borlänge) vill dom inte att man använder badblöja, dels för att det ger en falsk flytförmåga så barnen tror att dom klarar sej bättre än dom egentligen skulle göra. Vi har badbyxa till sonen, 1 år, som är för bebisar, täta och bajsar dom så kommer det inte i vattnet. Finns i stora storlekar och används som vanliga badkläder som man sköljer ur. Max 150 kr kostar ett par. Har sett att det finns på Lindex nu för inte ens en hundring. Fina också :)

Svar på tråden Hur gör ni med era barn på badhus?