• dendärdamen

Tips =)

Läste en tråd om att föräldrar som tar med sina barn utomlands är, ja, vad det nog stod.
    tycker ni verkligen att man är så oansvarig när man tar med sina barn?

Jag tror de kommer gilla det massor Skrattande

Vi har redan bokat en resa till turkiet.
    Våra barn är 2 och 4 år.

Jag undrar vad man ska tänka på att ha med sig, hur brukar ni göra när ni åker utomlands? 

• Svar på tråden Tips =)
  • Dixie

nej, jag tycker inte man är oansvarig som reser med barn - bara man anpassar resan till barnen och tar saker i deras tempo blir det ofta en trevlig upplevelse för hela familjen!

• Lisa RMB

Håller med Dixie!
    Jag tycker det är fantastiskt att resa med barnen.
    Vi åker själva till Thailand om ungefär 2 veckor och bägge mina barn pratar hela tiden om vad vi ska göra i Thailand, speciellt lillan på 2,5 pratar varje dag om att hon ska med på "mester Talland" Hon har förstås inte en susning om vad det betyder, men hon är i grunden positiv till bad, lek på stranden, glass och annat kul Flört

Du efterlyste tips! Här kommer några:
    En packlista för solsemester som nog stämmer bra för mindre barn.
    Nu ska ju inte ni flyga så långt, men här kommer i alla fall några tips för flygresan med barn

Jag ser alltid över mitt reseapotek ordentligt (Vätskeersättning, Suppar, termometer mm). Tänk på att ta med ett litet reseapotek i handbagaget på flyget. T.ex. nässpray mot ev. öronsmärtor & smärtstillande/febernedsättande.

Hoppas ni får en riktigt härlig semester!

Svar på tråden Tips =)