• CeciliaMaria82

När fick du "normala" bröst igen efter amning?

När fick du normala bröst efter att du slutat amma, alltså hur lång tid tog det från det att bebisen inte åt alls till att de var i den storlek och form som inte förändrade sig? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När fick du "normala" bröst igen efter amning?
  • KossanMuu

tror det var en månad ungefär, men så ammade jag tills dottern var 21 mån så brösten hade redan "vant" sig och gått ner fleeera kupstorlekar. 

♥ 14 februari 2010 ♥ BF 19 oktober 2012 ♥
  • Liten elak och intelligent

Det tog över ett år efter avslutad amning av sista (eller iaf senaste :-P ) barnet. Uppåt ett och ett halvt. Ammade barnet till två års ålder. Långtidsammat de andra två också. De hängde rätt mycket men nu har de stramat upp sig.  

• Fru Bult

Mina bröst ändrade aldrig form? De var lite större just då bara men såg likadana ut som innan och efter.

• Karlaa

Förstår inte heller riktigt frågan, men ca 1 månad efter jag slutat amma ettan slutade väl brösten bli mjölkfyllda. Dock hade de gått ner ett antal kupstorlekar jämfört med innan, så tillbaka till "vanligt" blev de aldrig (så vitt jag vet, blev gravid strax efteråt och ammar fortfarande tvåan)

• KossanMuu
    Äppelpaj80 skrev 2012-03-04 12:35:49 följande:
    Efter amningen var de rätt tomma. Tog nog 1 år innan de "fyllt" till sig igen.

Åh så de kan fylla till sig igen? Det trodde jag inte!
    ♥ 14 februari 2010 ♥ BF 19 oktober 2012 ♥
  • Aerials
    Äppelpaj80 skrev 2012-03-04 12:35:49 följande:
    Efter amningen var de rätt tomma. Tog nog 1 år innan de "fyllt" till sig igen.
    Samma här båda gångerna. Direkt efter amningen var de platta sen efter en tid så fick de tillbaka lite volym.

• Äppelpaj80

Kossan mu- Mina gjorde det i alla fall och jag trodde inte heller de skulle göra det. Men inte till det skick dem var "innan" jag fick barn då så klart.

• CrazyChristina

Mina blev inte normala, dom krympte 2 storlekar ist.. först nu när jag är gravid igen så har jag samma storlek som innan jag blev gravid med 1an.

♥Erik 2010-06-09♥--♥Plutten BF 2012-04-25♥
  • Äppelpaj80

Crazy Christina - Jag tror inte ts frågar om brösten såg ut som "normalt" igen. Alltså som innan man blev gravid.

• Neko

Jag ammade inte, fick ingen bröstförändring under graviditeten. Alltså har de sett likadana ut hela tiden... =)

• CrazyChristina
    Äppelpaj80 skrev 2012-03-04 19:51:47 följande:
    Crazy Christina - Jag tror inte ts frågar om brösten såg ut som "normalt" igen. Alltså som innan man blev gravid.
    ok vad menar ts då?
    ♥Erik 2010-06-09♥--♥Plutten BF 2012-04-25♥
  • Krake

1 månad röstade jag, men egentligen var det en fråga om dagar. Först blev de hårda och knöliga, sen pumpade jag ur en gång och efter det var de lika obefintliga som vanligt. Har typ 5 ggr så stora bröst när jag ammar.

• skogsvitter

Jag röstade 1 månad men egentligen var det betydligt mindre än så, faktiskt bara någon dag. Det var en väldigt gradvis förändring i och med att jag väldigt långsamt minskade ner amningen med båda, och produktionen minskade ju då väldigt långsamt under lång tid. Så när jag väl slutade så var brösten redan i princip helt återställda.

• Äppelpaj80

", alltså hur lång tid tog det från det att bebisen inte åt alls till att de var i den storlek och form som inte förändrade sig? " Som det står antar jag att hon menar? Alltså inte om brösten gick tillbaka till utseendet före barn. Utan när brösten efter barnet var fött och man slutat att amma inte förändrades mer.

Svar på tråden När fick du "normala" bröst igen efter amning?