• RCS
    Äldre 14 Mar 16:14
    46161 visningar
    16 svar
    16
    46161

    STUDSMATTA

    Hej,
    jag jobbar på studsexperten, så jag ska inte uttala mig för mycket om exakt vilken studsmatta du ska köpa, men ett bra tips är att kolla många faktorer för att se att du får en bra studsmatta. Det är mycket som spelar in i kvalitén.

    Ramen, tyngre ram är bättre. Den blir då stabilare och starkare. Det är också viktigt att svetsningarna är gjorda bra så de inte knäcks och att sammansättningen är väl gjord så det inte gnekar

    Kantskyddet. Det är viktigt att det täcker ramen ordentligt samt att det går tillräckligt långt in så inte fötter kan åka ned mellan fjädrarna. Dessutom måste det vara tjockt under 25mm är inte att rekommendera

    Skyddsnätet måste ha rejäla stolpar och bra fästen samt en ingång av hög kvalitet. Ett dåligt skyddsnät kan vara direkt farligt, då stolpar kan knäckas eller dragkedjor brista. En trasig eller ej stängd ingång kan också vara farlig.

    För känslan i studsen och hoppningen behövs fjädrar av hög kvalitet samt en hoppduk som inte blir hal. Detta är mycket svårare att se skillnad på om man inte faktiskt testar olika studsmattor och jämför. låter det mycket om fjädrarna eller om du lätt halkar är det oftast sämre kvalitet.

    Som med det mesta annat så får man vad man betalar för. Livslängd och säkerhet är högre på dyrare studsmattor även om en billig självklart går att hoppa på.

Svar på tråden STUDSMATTA