Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?
Vi har kollat alla tre gångerna. Tycker att relationen med barnet i magen blir mycket personligare och närmare när det inte är en "den" utan en individ med ett eget namn.
Vi har kollat alla tre gångerna. Tycker att relationen med barnet i magen blir mycket personligare och närmare när det inte är en "den" utan en individ med ett eget namn.
Om könet inte spelar någon som helst roll så fattar jag inte varför man gör en så stor grej av att inte veta... För oss handlar det som sagt om att barnet är en individ, en familjemedlem och att det känns märkligt att kalla vårt barn för den, pyret, plutten osv. Lika konstigt är det i mina ögon att inte vilja ta reda på så mycket det bara går om sitt barn. Det är ju faktiskt ett barn och ingen julklapp eller kotte eller groda...
Oddsen för UL är 70%??? Dumheter. Om en erfaren BM i v. 20 ser en pung/snopp så gör hon. Är det någon osäkerhet och bebisen ligger "fel" så säger de det. Vi har kollat alla våra tre. De är våra barn och att de har ett namn och är en person redan i magen har bara varit positivt och gjort att anknytningen varit urstark från början. Det har inte varit "den" som vi kämpat för i förlossningsrummet utan "NN" . En fantastisk känsla när BM säger "nu kommer NN"
GravidTina: Var har du fått den infon ifrån? Gör man UL:et efter halva graviditeten kan man se tydligt om man är en van läkare el BM och barnet ligger "rätt". Varför man skulle behöva köpa nya kläder oavsett fattar jag inte...mina tre bebisar av olika kön har haft samma kläder...
För oss har allt som rör våra tre barn betydelse. Allt. Har inte spelat någon roll om de legat i magen...