Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
En sak till ...
På semestern drabbades jag plötsligt av en väldig kissnödighet + förstoppning + att lilleman samtidigt tycktes hålla till väldigt långt ned. Samtidigt! Den dagen var vi på guidad busstur i åtta timmar och det var en riktig plåga. Det var första gången det har varit riktigt jobbigt att vara gravid.
När lilleman hade flyttat sig lite uppåt blev det bättre och dessutom enklare att känna symtomen. Kom då till slutsatsen att jag förmodligen fått urinvägsinfektion efter poolbadet dagen innan.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag kunde vänta tills jag kom hem och inte behövde ta mig till läkare utomlands (vi var på en kryssning....). Fick rådet att dricka mycket, helst tranbärsjuice eller citronvatten och att kontakta läkare omedelbart om jag skulle få frossa, feber eller ont uppåt ryggen. Som tur var fanns det alltid tranbärsjuice att dricka på båten, så jag körde hårt på det, gav mig själv poolförbud och höll tummarna. Efter bara nån dag gav symtomen med sig.
Idag är det första dagen tillbaka i Sverige så jag ringde barnmorskemottagningen. Jag ska dit och lämna urinprov senare idag.
Nån annan som haft problem med urinvägsinfektioner? Själv har jag bara haft det en enda gång tidigare, och det var typ tio år sedan, så jag mindes knappt hur det kändes...