• havika

Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

snufflan75: Alla symtom kan komma och gå och ändras.. njut av att slippa må illa. Har du andra symtom?

Fyy vad jag tycker synd om er som mår illa och spyr.. och under såå lång tid.
    Jag har inte mått illa alls under mina 3 grav och jag är otroligt tacksam och glad för det.

blomman1 och sommarlängtan: Hoppas allt gått bra idag!!!!

• havika

Åh va roligt att allt såg bra ut sommarlängtan :)
    Hur långt gången är du nu?

• havika

Men oj blomman1... Vad häftigt, förstår att ni är chockade :)

• havika

Vad jobbigt med allergi.. har tur att slippa. men jag har den berömda grsvidnästäppan o kan inte gå nånstans utan nässpray.

Idag har jag gjort Kub-ul.. Åå det va då underbart att se.. en sprattlande liten bebis som såg ut att ha det jättebra :)

Hon såg två cystor på ena äggstocken och blev jätteorolig så hon sprang in på ivf- avd o frågade läkaren... men det va tydl jättevanligt vid ivf o de försvinner av sig självt.. så det va skönt o höra.

• havika

Blomman 1: Hur gick det på festen??
    Vilket trick körde du med för att inte dricka??

• havika

Va kul att du hittade hit ylva, välkommen!!

Ang att ringa BM så kändes det så kluvet. igentligen ville jag ringa på en gång men vågade inte innan vul. Men BM hade föredragit att jag hade ringt lite tidigare.
    Vi har en lista, länk finns i trådstarten.
    Skriv gärna in dig där :)

• havika

Grattis kookaburra!! Va kul att veta könet.. det vill jag också veta... helst nu på en gång:)
    Man ser inte bilden... eller är det bara jag som inte ser?

Har berättat på jobbet nu i allafall... va såå nervös för det.
    Jag har varit mammaledig med sonen sen augusti 2010 och kommer inte komma tillbaka nåt innan plutten i magen föds..
    Förväntade mig lite sura miner men alla va jätteglada för min skull så det känns bra. och skönt att ha ur världen.

• havika

Ylva: man får ofta uppblåsta tarmar som kan göra att det ser misstänkt ut. Själva bebismagen dröjer.. har man fått barn tidigare syns det ofta tidigare.
    Sen beror det ju på hur man ser ut i kroppen annars...

Det finns en jättebra bildserie på babycenters hemsida där man kan se magen i genomskärning vecka för vecka. jag tittar ofta där :)
    skriver på mobilen så jag kan inte länka men det va inte svårt att hitta.

• havika

Kub ul görs v 11-14. rul runt v 18 så det är ju inte såå lång väntan i mellan.
    Men jag tror flera här har fått flera extra ul.
    Väntar o väntar på att rul- tiden ska komma med posten.. så man har ännu en milstolpe att räkna ner till..

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012