Inlägg från: NochA |Visa alla inlägg
  • NochA

Undrar du vad färgen på din katt kallas?

Kul tråd!
    Jag skulle vilja veta om vår katt verkligen är svart eller vad sjutton hans färg kallas. Idag säger jag att han är colabrun när jag ska förklara hans färg. Han ser alltså colabrun ut jämnt inte bara i solljus. Sen har han lite vitt på bröstet.

• NochA
    IceJossan skrev 2012-03-21 16:25:13 följande:
    Hmm, vad har han för ras i sig? Choklad är mycket ovanligt på huskatter men det ser ut som att det är det han är, jag är dock osäker.

Hur man enklast ser skillnad på svart och chokladfärgad: En chokladfärgad katt har varmt chokladfärgade trampdynor och nosspegel. En svart katt har svarta till mörkbruna trampdynor och nosspegel

Ingen aning vilken ras han har i sig. Han hittades i ett dike endast 4-5 veckor gammal . Än idag är han väldigt liten även om han är en kastrerad hankatt. Han har oxå jättefin päls, inte så tät/tjock som huskatter brukar ha. Han fäller väldigt lite.

Han har svart nos och svarta trampdynor.
    Hans ögon är grön/gula.

Här är en bebisbild på honom, precis upphittad. Bara skinn och ben stackarn

• NochA
    IceJossan skrev 2012-03-22 14:47:29 följande:
    Då borde han alltså vara svart med dålig täckfärg. Mycket underlig färg, verkligen! Men om han har svarta trampdynor och svart nosspegel är han alltså inte choklad trots att han verkligen ser så ut. Hmm. Mycket speciell och beundransvärd färg!
    Jag tror att de är svarta i allafall.. eller möjligtvis mycket mörk bruna.. svårt att se. Han vill ju inte att man ska titta precis
    Ja visst är det en häftig färg. Han är lite speciell vår lille Plutten
Svar på tråden Undrar du vad färgen på din katt kallas?