lennartsdotter skrev 2012-04-09 20:28:30 följande:
Skulle sätta en hunka på att en abessinier är inblandad någonstans. Tickat är ett väldigt ovanligt mönster på huskatter.
VI har varit inne på att det nog är någon ras katt som blandat sig med en huskatt från början. Googlade nu abessinier och jisses han såg precis ut sån som kattunge, samma kroppen är mer finlemmad än någon huskatt/ bondkatt jag haft innan. Han jagar allt, verkligen allt, han stjäl mat som en mästertjuv, han äter allt från chip, ostbågar, till grönsaker, han stjäl gärna chip eller snacks om du öppnar en påse och sätter dig soffan så ger han sig inte fören han får en mumsbit eller 25 helst.
Väldig social, glad, älskar alla, går med på promenader gladeligen, även när man inte vill ha med honom. Så jag ropar alltid in katterna innan jag skall gå för annars följer han med. Han är en grym jägare, alltså han kan smyga sig upp i ett träd och utan svårighet ta sig så han bara är 1-2 dm ifrån fåglarna utan att de noterar faran alls, brukar ofta kolla på honom just för det är fascinerande att se på. Han har en annan kul grej, en svart trampdyna, alla andra är vita nästan genomskinliga utan denna svarta

Nu ser man inte hans ögon här, men de har nästan samma färg som pälsen, typ bärnsten, inte gula eller gröna.
Skall se om jag hittar en bild.

Han är inte så lätt att fota för så fort han misstänker att du vill kanske vara i hans närhet så är han all over you, helst under din tröja, filt, täcke, När han var kattunge så kunde man bära runt honom inne i t-shirten han bara låg och spann, hade säkert funkat idag med om han hade fått