Inlägg från: cheesen |Visa alla inlägg
  • cheesen

Undrar du vad färgen på din katt kallas?

Hejhej har 7 katter som jag gärna skulle vilja veta vad deras rätta färg kallas. :)

3 Vuxna och 4 kattungar. 
    Tar du fortfarande emot bilder som du svarar på? Mvh Hanna  

• cheesen

Har 4 kattungar och tre vuxna katter jag gärna skulle vilja veta färgerna på. 
    De två första jag lägger upp är min hankatt på 1 år och 3 månader. Hans underhår är vissa Vita/ljusgrå och andra gråa i olika ertapper, nästan som ringar på stråna.
    Han är i en blå/lila ton, brukar ha ljusbrunt på topparna i pälsen. 

Sedan är det min honkatt på 13 år, blandras mellan norskskogskatt/angora. Hon har mestadels grått underhår.

Den tredje är min katthona på ca 1 år och 1 månad som fick kattungar för en dag sedan. Hon har grått, cremefärgat och orange underhår.

Sen är det då kattungarna.
    Börjar med den förstfödda och enda honan i kullen, Wilda Mathilda´s Akeleja "Kleja".

har    

• cheesen

Råkade skicka iväg meddelandet för tidigt men iaf den svarta med oranga är Kleja med. Tror hon har creme/vit teckningar på undersida, tassar och ansikte och orange/creme på rygg/ansikte.
    Den andra kattungen är Wilda Mathilda´s Maskros.På den andra bilden är Maskros den oranga kattungen till vänster.Ni får stå ut med smutsiga naglar du jag just var i stallet innan vissa av bilderna!

Den tredje kattungen är Wilda Mathilda´s Tussilago. Det är den oranga kattungen till höger på bilden över och den kattungen på bilden unden denna texten.

Sist och minst är det Wilda Mathilda´s Gullviva. Tror han är cremefärgad men vet inte säkert! :)

• cheesen

Här ärde sista bilderna på den ljusa kattungen, är lite svårt att får med hand tecken och färg på bild haha menmen hoppas du orkar svara på alla färgerna! :)

• cheesen

menade inte att min katt fick ungar för en dag sedan utan 6 dagar sedan!

• cheesen

Hejhej, nej det är påhittade "stamnamn".  :) Mamman och pappan är 25% norskskogkatt vardera och sedan någon blandning. Kattmamman heter Wilda Mathilda så det var lite gulligt.
    Ska lägga in bilder på de två röda från sidan!
    Första bilden är på Maskros.

Andra är på Tussilago.    

Svar på tråden Undrar du vad färgen på din katt kallas?