• Kimona

Mina vänner ska köra barnmatsdiet i en månad!

Och detta är såklart inte bra, men vad finns det för risker?
    De skall hårdträna på detta också.

• Svar på tråden Mina vänner ska köra barnmatsdiet i en månad!
  • Kimona
    Juno skrev 2012-03-04 20:17:16 följande:
    Barnmatsdieten??
    Ja alltså tre burkar med barnmat om dagen istället för annan mat. Det är de små burkarna de ska köra (6 månader?) vet inte så mycket om barnmat
  • Kimona
    Krans skrev 2012-03-04 20:17:18 följande:
    Och?!
    Hårdträning och 3 dl puré om dagen är väl inte så bra, eller??
  • Kimona
    moii skrev 2012-03-04 20:20:51 följande:
    Är de så dumma att de äter äcklig barnmat på burk får de väl skylla sig själva!!
    Förvisso, men jag blir lite orolig
  • Kimona
    zygoma girl skrev 2012-03-04 20:31:52 följande:
    Tipsa om alla dieter som finns med pulver istället - de är anpassade för vuxna människor näringsmässigt men innehåller väldigt få kalorier (ca 500 kcal/dag). Någon hårdträning lär de inte kunna köra dock...
    Det är billigare med barnmat
  • Kimona
    zygoma girl skrev 2012-03-04 20:34:39 följande:
    Tveksamt. Jag vet inte vad barnmatsburkar kostar i dagsläget men pulverdieterna är inte dyra i vilket fall.
    På en månad skulle barnmaten kosta 840 kr
    Pulverdieter ligger närmare 2000 i månaden
  • Kimona
    moii skrev 2012-03-04 20:40:57 följande:
    att göra egen barnmat är ju iofs billigare så att laga egen mat vore kanske det bästa :)
    Jag sa det till dom när de undrade om jag skulle hänga på, att jag hellre kör barnportioner med "riktig mat" isf.
  • Kimona
    castillo skrev 2012-03-07 10:19:19 följande:
    jag kört den en gång. en barnburk den stora och sedan sallad till men tyckte inte att jag gick ner särskilt mycket på en månad så kändes helt onödig. men barnmat är väldigt gott. :P

men det är väll som vilken lågkalori diet som hälst bara att man tar barnburkar istället. men tycker inte att man går ner så pass mycket mer en annan diet.  
    De äter ingen sallad till ens. En 8 månadersburk 3 gånger om dagen och det är allt förutom dryck
  • Kimona
    miracle20 skrev 2012-03-07 17:19:41 följande:
    Tror inte dem kommer må så bra om de ska rå träna och äta dåligt. Vad händer sen efter månaden? Ska de äta som de alltid brukar? Känns väldigt onödigt de kan väl ändra på sin kost istället och träna.
    De fick för sig att köra på detta för att hinna med att få snygg kropp till sommaren. De är smala båda två redan
  • Kimona
    TrailerTrash skrev 2012-03-07 17:24:59 följande:
    Jag anser det vara helt idiotiskt.Om man ska hårdträna behöver man riktig mat.
    Jag tycker också det
  • Kimona
    miracle20 skrev 2012-03-07 21:52:26 följande:
    Varför banta när de har normal vikt?
    för att "det sladdrar på sina ställen" och de vill vara helt fasta
  • Kimona
    La Lola skrev 2012-03-08 21:17:18 följande:
    Tror de att skinnet blir tajtare om de äter barnmat?
    Det är inte skinn, de råkar ha lite fett på sina ställen. Rumpa och lår exempelvis
  • Kimona
    Mme skrev 2012-03-08 21:27:02 följande:
    De kommer ändå inte klara att hålla dieten en längre tid. Är man vrålhungrig så slutar det med att man äter till slut. Kroppen är starkare än viljan ....
    En av dom mådde dåligt efter bara 3 dagar. Helt slut både fysiskt och psykiskt och var skakig i kroppen efter bara en halvtimme på gymmet
Svar på tråden Mina vänner ska köra barnmatsdiet i en månad!