Hjälp! Utan både spis och kyl&frys! Vad betyder fasfel??
Aaaah hjälp va arg jag är!! Var inne på On Off 3 veckor före jul och köpte ny spis och kyl och frys. Spisen var en beställningsvara och det skulle ta ca 2 veckor sa dom. Veckorna gick och ingen hörde av sig, struntade i det under jul o nyår då vi hade fullt upp ändå..men sen började vi fundera på vad dom höll på med egentligen. Försökte ringa dag på dag, men inget svar.. till slut fick vi åka in till butiken och det visade sig att våra varor stod och väntade men ingen hade visst ringt oss..?
Så idag, ca 6 veckor senare, skulle dom leverera dem. En man dumpade av dem i vår hall i förmiddags och tog med sig våra gamla därifrån. Vi bad försiktigt att få låna hans kärra att flytta in dom i köket med, men det hade han inte tid med. Vi fick ringa in min stackars pappa som fick hjälpa sambon att få in allt (köket ligger på andra sidan lägenheten) eftersom jag har årets ryggskott och inte kan röra mig..
Sen fick vi av nån konstig anledning inte starta kylen på 2 timmar!!??? All vår mat ligger ute på balkongen i plusgrader och blir förstörd!! Spisen fungerar inte, bara två plattor.
Ringde till On Off som förklarade att det antagligen är fasfel vilket inte ingår i försäkringen..Varpå den trevlige försäljaren la på i örat på min sambo!!!! Försöker nu febrilt få tag i vår vaktmästare som är elektriker.. men hjälp, vad innebär det att det är fasfel?
Usch, jag som var så glad över våra nya vitvaror