• Anonym (Liten)

Måste man gå på medarbetarsamtal/lönesamtal som mammaledig?

Hej

Är mammaledig och det börjar dra ihop sig mot löne/medarbetarsamtal (de brukar slå ihop det)
    Till saken är att sista tiden på arbetsplatsen var jag grovt mobbad och chefen struntade fullkomligt i det, tom uppmuntrade mobbningen. Mår fortfarande superdåligt över allt som varit och haft flertal möten med chefen som ljuger och slingrar sig blå. att dessutom vara gravid och föda barn mitt i allt med en rejäl utmattningsdepression gör att jag mår jättedåligt samt att jag har mycket hemma och runt mig.

Har sökt hjälp på egen hand (fast jag inte fick för företagshälsan) hos en mycket bra terapeut, som varit enhetschef själv bla, hon tycker inte denna soppan är riktigt klok men säger att för mitt bästa så ska jag ABSOLUT INTE träffa mig chef och hon skall ge F*N i mig när jag är mammaledig, jag känner ju själv hur jag rasar ihop inför varje möte med henne och efteråt, senast satt jag i trappan hemma med bebisen på armen, ringde en kompis och gräst och inte visste var jag var, så illa ställt blir det i skallen när jag påminns och sitter med chefen som fortsätter sin mobbning.

Är nu omplacerad till en annan verksamhet (skitpratet har redan spridit sig, med chefens goda vilja) och skall börja där i höst, nu vill chefen ha ett överlämningsmöte. Enl terapeuten var det inte alls nödvändigt och sa att "vill de föra över saker om dig kan de göra det utan dig" och du kan träffa din nya chef själv.

En jävla soppa mao, men frågan är:

1) Måste jag gå på löne/medarbetarsamtal? (är ju omplacerad men inte skrivit på något så jag gissar att jag fortfarande tillhör gamla verksamheten)

2)Kan jag göra som terapeuten säger, dvs avsäga mig all kontakt med gamla chefen under föräldraledigheten?

3) Måste de ha ett gemensamt möte med mig båda cheferna?

• Svar på tråden Måste man gå på medarbetarsamtal/lönesamtal som mammaledig?
  • Anonym (Liten)

Putt..........

• Tom Araya

Jag skulle nog ha gått på mötet i alla fall men kan inte riktigt förklara varför. Man riskerar ju att missa information och att inte få tala för sin sak. Men jag kan inte tala för din del. Överväger det negativa över det positiva så ska du nog skita i det.

• Anonym (Liten)
    Tom Araya skrev 2012-03-05 03:31:23 följande:
    Jag skulle nog ha gått på mötet i alla fall men kan inte riktigt förklara varför. Man riskerar ju att missa information och att inte få tala för sin sak. Men jag kan inte tala för din del. Överväger det negativa över det positiva så ska du nog skita i det.
    Känns som det negativa tar överhanden tyvärr.

Jag har kämpat i ett år, konfronterat chefen, brottats med facket osv osv men chefen är riktigt manipulerande, och när man trycker på att "men du satt på mötet och kallade mig osv osv" så slingrar hon sig ur det alt exploderar, det är en lång historia där många farit och far illa. Tom facket håller med om att hon ljugit för mig men vågar samtidigt inte stå för det.

Jag har gärna ett möte med nya chefen om fortsättningen, men jag ser inte riktigt syftet med att den gamla chefen skall vara med, förmodligen för att kasta ännu mer skit på mig som hon inte har några belägg för alls, hon ljuger sig blå med ett leende. Känns inte heller som jag har några rättigheter att påverka eller ens få säga min sak, det har hon redan saboterat och rätten till det har hon tagit ifrån mig.

Känns som att både ev löneförhöjning är sak samma, det är inte värt det samt att jag ju inte skall vara medarbetare för henne längre oavsett.
  • Tom Araya
    Anonym (Liten) skrev 2012-03-05 03:39:33 följande:
    Känns som det negativa tar överhanden tyvärr.

Jag har kämpat i ett år, konfronterat chefen, brottats med facket osv osv men chefen är riktigt manipulerande, och när man trycker på att "men du satt på mötet och kallade mig osv osv" så slingrar hon sig ur det alt exploderar, det är en lång historia där många farit och far illa. Tom facket håller med om att hon ljugit för mig men vågar samtidigt inte stå för det.

Jag har gärna ett möte med nya chefen om fortsättningen, men jag ser inte riktigt syftet med att den gamla chefen skall vara med, förmodligen för att kasta ännu mer skit på mig som hon inte har några belägg för alls, hon ljuger sig blå med ett leende. Känns inte heller som jag har några rättigheter att påverka eller ens få säga min sak, det har hon redan saboterat och rätten till det har hon tagit ifrån mig.

Känns som att både ev löneförhöjning är sak samma, det är inte värt det samt att jag ju inte skall vara medarbetare för henne längre oavsett.
    Gå på mötet och spela in det. Det borde du kanske ha gjort vid tidigare möten också.
  • Anonym (Liten)
    Tom Araya skrev 2012-03-05 03:43:17 följande:
    Gå på mötet och spela in det. Det borde du kanske ha gjort vid tidigare möten också.
    Tanken har slagit mig, fråna är vem jag skulle spela upp det för, chefen över henne bryr sig inte trots flertal samtal och skrivelser om mobbning, utfrysning osv.
  • Tom Araya
    Anonym (Liten) skrev 2012-03-05 03:50:14 följande:
    Tanken har slagit mig, fråna är vem jag skulle spela upp det för, chefen över henne bryr sig inte trots flertal samtal och skrivelser om mobbning, utfrysning osv.
    Chef ännu högre upp, facket eller annan instans.
  • A82

Vad jag vet behöver du inte gå! har själv blivit tillfrågad men på frivilliga grunder- Så länge inte chefen betalar lön är det på min fritid och mitt val så att säga!!

Om jag vore du skulle jag ta kontakt med nya chefen och tala om att jag ville ha ett möte med henne bara vi två. Har aldrig innan höra att en gammal chef lämnar öcer sin personal. Ingen av mina cheg´fer har gjort det iaf utan när jag bytt yrke eller plats inom samma yrke har jag och nya cheferna ordnat det själva.

Ska dock gamla chefen vara med tycker jag som ovan. Spela in eller ta med bågon från facket!!

Hoppas det ordnar sej för dej. Lycka till       

• Anonym (Liten)
    Vinterankan skrev 2012-03-05 05:31:05 följande:
    Ta med dig en representant från facket på mötet.
    Om du läser mina inlägg så ser du att facket inte är till någon hjälp, visst erkänner de att chefen ljugit mig rätt upp i ansiktet och säger rakt ut att hon är superkonstig, speciellt som hon lägger hela skulden på omplaceringen på att det är facket som bestämt det vilket ju är helt omöjligt. men de kan inget göra och verkar inte våga heller.

Ringt facket högre upp som bestämde att jag skulle få ett möte med ordförande för kommunens skyddsombud men trots 3 tillsägelser att kontaka mig så har hon inte gjort det.

Ger inte mycket för facket alls.
  • Anonym (Liten)
    Tom Araya skrev 2012-03-05 03:53:21 följande:
    Chef ännu högre upp, facket eller annan instans.
    Chefens chef har fått massor med klagomål, men det går inte in, det enda hon säger är "Jag har stort förtroende för ******" och att "när det kommer en ny chef får man räkna med lite svinn i personalgrupperna" hon bryr sig mao inte, trots att det handlat om mobbning, kärnkningar och att chefen använder sig av informella ledare och även erbjudit en person att "spinonera" på de andra i gruppen vilket h*n tackade nej till, allt detta har chefens chef fått till sig....men ignorerat.

facket har jag skrivit om i ovanstående inlägg, detta är moment 22, jag kommer ingenstans...trots att chefen gjort så extremt mycket fel mot MÅNGA, men man blundar hellre samt att chefens informella personal ju backar upp chefen för lite extra förmåner.
Svar på tråden Måste man gå på medarbetarsamtal/lönesamtal som mammaledig?