Måste man gå på medarbetarsamtal/lönesamtal som mammaledig?
Hej
Är mammaledig och det börjar dra ihop sig mot löne/medarbetarsamtal (de brukar slå ihop det)
Till saken är att sista tiden på arbetsplatsen var jag grovt mobbad och chefen struntade fullkomligt i det, tom uppmuntrade mobbningen. Mår fortfarande superdåligt över allt som varit och haft flertal möten med chefen som ljuger och slingrar sig blå. att dessutom vara gravid och föda barn mitt i allt med en rejäl utmattningsdepression gör att jag mår jättedåligt samt att jag har mycket hemma och runt mig.
Har sökt hjälp på egen hand (fast jag inte fick för företagshälsan) hos en mycket bra terapeut, som varit enhetschef själv bla, hon tycker inte denna soppan är riktigt klok men säger att för mitt bästa så ska jag ABSOLUT INTE träffa mig chef och hon skall ge F*N i mig när jag är mammaledig, jag känner ju själv hur jag rasar ihop inför varje möte med henne och efteråt, senast satt jag i trappan hemma med bebisen på armen, ringde en kompis och gräst och inte visste var jag var, så illa ställt blir det i skallen när jag påminns och sitter med chefen som fortsätter sin mobbning.
Är nu omplacerad till en annan verksamhet (skitpratet har redan spridit sig, med chefens goda vilja) och skall börja där i höst, nu vill chefen ha ett överlämningsmöte. Enl terapeuten var det inte alls nödvändigt och sa att "vill de föra över saker om dig kan de göra det utan dig" och du kan träffa din nya chef själv.
En jävla soppa mao, men frågan är:
1) Måste jag gå på löne/medarbetarsamtal? (är ju omplacerad men inte skrivit på något så jag gissar att jag fortfarande tillhör gamla verksamheten)
2)Kan jag göra som terapeuten säger, dvs avsäga mig all kontakt med gamla chefen under föräldraledigheten?
3) Måste de ha ett gemensamt möte med mig båda cheferna?