• Zoya

Tips om mineralsmink

Duckan skrev 2012-03-05 21:38:45 följande:

Men få du sån där glänsande hy som de alltid har i reklamen av Id?

ja, av den vanliga Bare Mineral foundation.
  • Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 21:44:54 följande:

Hur gör du då?! Jag blir mattare än mattast av Id Jag har den vanliga och en kabukiborste.

Jag tror inte att den funkar med din hud. Jag tycker att Bare Minerals kabukiborste är jättedålig, jag använder Body Shops kabukiborste. Jag har även hört att Iduns borste är bra.

Du kanske borde testa någon annan märke. Man kan beställa tester av Everyday Minerals på beautyminerals.se 
  • Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 21:51:16 följande:
    Jaha, det kan vara så alltså? Ger Idun bra täckning? Kanske värt att prova. Föredrar att handla i butik framför nätshopping.
    Provat elf också, kasst, ingen täckning. 
    Idun är också något jag kan tänka mig att testa.
  • Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 21:59:51 följande:
    Jag vill få glow i fejjan!!!
    Jag tyckte att Idun var glittrig, som jag nämnde, du kanske borde testa den.
  • Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 22:09:54 följande:
    Jag känner till cow. SKa kika på det här, tack.
    Jag ska också göra det, jag mejlade dem nyss och frågade om man kunde komma förbi och testsminka sig med Laura Mercier :)
  • Zoya

Det verkar inte vara så många som använder flytande mineralfoundation. 

Är det lika mycket mineralsmink om det är flytande? Vilket passar bäst för olika olika hudtyper?  

• Zoya
    Duckan skrev 2012-03-06 20:49:58 följande:
    Smashbox Halo har jag också hemma men den gav inte mig den täckning på det röda jag vill ha och heller ingen lyster som alla talar om.
    Fasiken jag är nog för torr i huden för mineralpuder.  
    Jag tror att du ska ha flytande mineralfoundation. Jag funderar också på att börja använda det, nu när man har börjat få fina linjer i ansiktet. Jag vill också ha lyster i ansiktet, jag gillar inte den hel matta looken.
  • Zoya

Jag var till kicks igår och tänkte köpa en flytande foundation från Maybelline, men den produkten hade utgått. Istället köpte jag flytande mineralfoundation från Lumene och en primer som gör att jag får mer "glow". 

• Zoya
    Duckan skrev 2012-03-08 10:37:41 följande:
    Spännande Zoya! Den förra modellen av glowing primer har jag testat, men det syntes inte genom foundationen.
    Blandade du foundation och primern?
Svar på tråden Tips om mineralsmink