• Alisa

Ni som är emot Time-out, varför?

Jag tycker att alla straff som innebär uteslutning är förkastligt. Visst har mina barn varit igång under sina utvecklingsfaser och tjoat "jag viiiiiill inte"! men vi har hållit oss till de regler som är absolut måsten (ex. bilbälten) och mindre viktiga har barnen kunnat diskutera sig igenom. Ex dottern som resonerade sig fram till varför hon skulle få två glassar på sin födelsedag.
    Vi försöker generellt inte straffa barnen utan lösa problemet, flera människor emellan. 
    Om det behövs kan en av oss gå undan med ett barn, men vi låter inte det sitta själv, utan vi varvar ner ihop. 

Det känns också som att varje familj på Supernannyn har varit rätt slappa eller så har det varit osynk mellan föräldrarna, där en varit extremt tillåtande och den andra velat ha mer struktur.  Och slappa menar jag då att det har inte funnits någon struktur, och det är rätt självklart att barnen blir utåtagerande då, de famlar ju runt i en värld hemma som blir rätt obegriplig. 

• Alisa
    Paninaro skrev 2012-03-14 23:48:54 följande:
    Tycker att det är skitbra med time-out!

Vi hade ett bråk idag och på tredje varningen skickade jag mannen till trappan. Han fick sitta där 39 minuter, lika många minuter som han är gammal.
    Tror att han har lärt sig nu och håller tyst eller håller med mig nästa gång. Precis det klimat som jag vill ha i min familj!
    Haha! 
Svar på tråden Ni som är emot Time-out, varför?