• olgaisback

Flicka eller pojke? Kinesisk graviditetskalender! Stämmer det?

Jag hittade ett kinesiskt schema över graviditet om det är en flicka eller pojke! Många av mina kompisar har sagt att det har stämt på dom! Har det stämt på er eller om ni har kompisar det stämmer på? 

Isåfall ska jag ha en flicka!

Kolla och se vad ni ska ha, om det stämmer =) 

Du tar din ålder när du blev gravid och i vilken månad du blev gravid!

Så jag är 21 och blev gravid i dec! Så en flicka =) 

• Svar på tråden Flicka eller pojke? Kinesisk graviditetskalender! Stämmer det?
  • BiLLYshaw

Men enligt den där kalendern som räknar ut min kinesiska ålder med befruktningsdatumet så stämde det :). Den fanns här på fl :). Med den stämde det på bebis ett och bebis 2 i magen (enligt rul) :)

• Sanja87

Japp det stämde :) var 23 och blev gravid i april och visst var det en tös vi fick :)

• Sweet life

Stämmer inte. Var 25 och vart gravid i september. Skulle alltså vara en flicka. Men det bor en pojke i min mage...

• ruthsmaavikrosten

23 år och blev gravid i augusti - tjej och det stämmer enligt rul också :) Dock har en tidigare kalender sagt att det är en pojke vi ska ha.

• ius lexis

Vad roligt, det ska bli intressant att se om den stämmer, enligt den så ska jag få en liten tös:)

• olgaisback
    HEL skrev 2012-03-06 11:28:57 följande:
    Stämmer med båda barnen! Och ska tydligen få en flicka till i år, precis som jag har på känn.
    Man brukar känna om det är en flicka eller pojke! Men jag har ingen aning lol
  • HEL
    olgaisback skrev 2012-03-08 12:03:54 följande:
    Man brukar känna om det är en flicka eller pojke! Men jag har ingen aning lol
    Min känsla har stämt de andra två gångerna. Får se om jag lyckas igen!
    ~Embla ღ 060404~ ♥ ~Elion ღ 080620~ ♥ ~Mini v. 11 ღ BF 120927~
  • SatuSv

På den här kalendern visar det pojke men familjelivs kalender har stämt på mina båda barn och den visar flicka.

• Knasan86

Jag tog detta testet i går och då visade det en flicka! Vilket jag alltid har trott att jag ska få som första barn. Jag tog testet nu igen för Att se om det visade samma, och nej! Nu ska jag ha en pojke!

• MammaMalinS

Hej,

Mitt första barn stämmer. (pojke) Dock inte mitt andra barn. (pojke men diagrammet säger flicka)Nu när jag väntar det tredje så om barnmorskan har sagt rätt så ska det tyvärr inte heller stämma.... konstigt för det verkar ju stämmt på alla er andra(?)

Svar på tråden Flicka eller pojke? Kinesisk graviditetskalender! Stämmer det?