Inlägg från: Anonym (hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hm)

Konstant törstig!!

Anonym skrev 2012-03-05 15:07:50 följande:
    Tack för ditt inlägg! Jag tror inte det, känns inte som att någt annat passar in. Dessutom tror jag med diabetes att drickandet är en följd av kissandet. För mig är det tvärt om. Jag kissar för att jag dricker (naturligt) och intre dricker för att jag kissar. Vad kan man annars bli så törstig av?
    men med diabetes så är det ju som så att man får ökad törst-men kissar inte lika mycket som man dricker?!

var sådär supertörstig i början av mina graviditeter också, nästan så man får panik!

min tanke är: antingen misslyckades din abort och du är fortfarande gravid?
    eller så har du massor med hormoner kvar i kroppen efter graviditeten som spökar?! dessa kan sitta kvar i ca 3mån..
    hur långt gången var du när du gjorde aborten?

ring din vc för att få lite prover tagna på dig!
  • Anonym (hm)
    Anonym (hm) skrev 2012-03-05 15:26:45 följande:
    men med diabetes så är det ju som så att man får ökad törst-men kissar inte lika mycket som man dricker?!

var sådär supertörstig i början av mina graviditeter också, nästan så man får panik!

min tanke är: antingen misslyckades din abort och du är fortfarande gravid?
    eller så har du massor med hormoner kvar i kroppen efter graviditeten som spökar?! dessa kan sitta kvar i ca 3mån..
    hur långt gången var du när du gjorde aborten?

ring din vc för att få lite prover tagna på dig!
    jag tänkte lite fel, såhär står det iaf om diabetes:
    Symptom på diab typ 1.
    "De första tecknen brukar vara stora urinmängder, ökad törst och onormal trötthet, ibland också viktnedgång. De stora urinmängderna beror på att socker utsöndras med urinen genom njurarna och att sockret drar med sig vatten. Törsten är en signal om de stora vätskeförlusterna med urinen. Trötthet och viktförlust beror på allvarliga störningar i ämnesomsättningen som också beror på insulinbristen." 
Svar på tråden Konstant törstig!!