• helene306

Hur firade ni er 30-års dag?

Skulle behöva lite tips om firandet. Jag känner att jag vill ha en fest, men helst inte en "vanlig" fest (bjuda på mat, träffa alla man känner och festa) Jag skulle vilja ha något mer och lite roligare. Skriv gärna om er dag

Heléne

• Svar på tråden Hur firade ni er 30-års dag?
  • Nyfiken gul

hakar på tråden , fyller 30 nästa år o behöver själv lite tips på vad man kan göra....

• Linda1976

Jag hakar också på.... Nuvarande planen är lyxweekend i Stockholm eller Köpenhamn för mig och maken (vi snackar lyxlyx, jag är beredd att lägga 10 000:- på det, man fyller bara 30 en gång, och det är vad en jättefest hade kostat, om inte mer).

Dock är denna planen preliminär, så eventuellt kan den ändras, om det dyker upp ett bättre förslag i denna tråden!!

Puff

• Jess69

Jag gjorde så att jag "bjöd" med alla mina nära kompisar på
    en 24-timmars kryssning till Mariehamn med Viking Line.
    Jag önskade mig inga presenter, utan istället att dom skulle
    följa med, så pengarna gick till resan..

Blev superkul...där finns ju allt...disco, karaoke-bar, danssalong,
    pub...spelmaskiner, mat, sovplats osv...

• Aihnoa

Vi gifte oss bara 1½ månad före min 30 års dag så jag orkade inte ha en stor fest till.
    Men när jag fyller 35 (måånga år dit ) så blir det en fest med tema Arkiv X eller Gudfadern

• skuggan av framtiden

Mitt var det vanliga med öppet hus.
    Men min vänninas 30 års fest var en riktigt rolig tillställnlng.
    Hon hade barnkalas med maskerad temat barn.

Alla kom vi utklädda till barn,cowboys,rödluvan,vargen m.m
    Hon serverade välkomst drinken i små nappflaskor med ett snöre så man kunde ha den om halsen.

Tipsrunda om henne och hennes liv hitentills.
    Barnlekar som att gå med ett ägg på en sked och mycket mycket mer.

Vi hade det jättekul för vi fick vara barn på nytt

• Champagne

Min 30-årsdag blev en flopp. (Ja, nu i efterhand så kan jag skratta lite åt det)

Jag hade bett min man att ordna en överraskning den dagen. Eftersom mina närmsta vänner hade andra planer, tex kattutställning och dylikt och därför inte kunde komma på min 30-årsfest, så hade jag bett honom att göra nåt speciellt.

Dagen började med frukost på en statoilmack (då förstod jag var han lagt ribban för resten av dagen ). Sen åkte vi bil i över 2 timmar för att komma till Göteborg. Där gick vi lite på stan (utråkigt, inte vad jag hade tänkt på min 30-årsfest ) och sen åkte vi till Universeum.

När vi åkte hem skulle vi inom Fiskbutiken, och när jag går ut därifrån, snubblar jag på trottarkanten (ja, jag var nykter ) och stukar foten ordentligt. När vi kommer hem inser jag att jag måste till akuten. Mina föräldrar lämnar av mig där och resten av kvällen tillbringar jag där.

• Prego75

I morgon är det exakt ett år sedan jag fyllde trettio, var inte alls sugen på att fira. Det var en fredag och jag var helt slut efter en jobbig arbetsvecka. Men maken hade ordnat med en överraskningsfest - massor av vänner och kollegor kom och maken hade lagat massor mat och tårtor, hyrt in stolar och bord, köpt vin och öl till alla och nya kläder till mig... Jag hade en jättebra kväll där alla verkligen satte mig i centrum (något som jag i normala fall inte gillar, men de lyckades verkligen få mig att känna mig omtyckt och speciell!)

• Aihnoa

Jag skrev ju inte vad vi gjorde istället för fest o stoj på födelsedagen.

*Frulle på sängen.
    *Låg sedan o slappade på stranden, maken hade packat kylboxarna så vi åt lite god lunch därnere vid vattnet.
    *Sen var vi på en vattenzoo park o kollade på pingviner, delfiner o klappade rockor osv - underbart kändes som att jag fyllde 8
    *En tur till ett köpcentrum för att välja ut en sjal till kvällens resturangbesök som maken fixat.
    *Åt o drack gott i flera timmar på favoritresturangen.

Maken gjorde dagen precis som jag ville ha den

• Gudagåva

Mina underbara vänner och familj överraskade mig (inte på dagen D) med ögonbindel och taxifärd till ett salsaställe i stan (Stockholm).
    Väl där fanns mina härliga underbara vänner som jublade och sjöng när jag kom (forfarande med bindel) gnm dörren.
    Fantastisk middag orgie av gåvor och uppskattningar.
    Innan dessert blev jag uppbjuden av en läcker kille som dansade som en gud.
    Det visade sig att han var "min" för kvällen. Han var min privata salsalärare hela kvällen.
    Det var en av mina bästa dagar/kvällar i livet.
    Jag hade antytt att jag skulle tycka det var roligt sedan jag blev 20 att bli överraskad.
    Det dröjde ju, hade gett upp hoppet!!

Tack för att Du påminde mig om denna sagolika kväll.

• helene306

Tack alla ni för era svar!

jag fyller i mars och skulle egentligen vilja hitta på något utomhus, men med risk för förfrysta fossingar får jag hitta på något annat! Någon form av maskerad låter faktiskt kul! Helst skulle jag vilja befinna mig i Tallinn och på spa, men tror inte det blir så Jag ska fortsätta klura lite till och förhoppningsvis komma på något bra.

TACK igen!

Kram Heléne

Svar på tråden Hur firade ni er 30-års dag?