Inlägg från: MammatillJacob |Visa alla inlägg
  • MammatillJacob

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Denna app är en vän i nöd! Bästa appen faktiskt då man verkligen går ner i vikt. Jag började med Cambridge, sedan lchf och nu kalorimätning. Klart och bäst är just denna metod, då man får äta allt med med måtta. Startade 6/2-12 Längd: 170 startvikt: 88kg(1månad sedan)

Målvikt: 72kg
    Idag 6/3 väger jag 85.7kg
    (-2.3kg)

Fortsätt kämpa, kanonbra app!

Favoritar tråden.

• MammatillJacob

Min gräns ligger på 1350 kalorier/dag, men jag tränar bort 600 kalorier/dag (gymmet) då går jag ner snabbare samtidigt som jag mår bra. Just nu är jag så extremt sugen på kladdkaka men har bara 1 ägg, ska baka äggfri kladdis :P jag förtjänar det, jag har varit så duktig. Lycka till allihopa.

• MammatillJacob

Idag visar vågen 85.5kg jag blir så lycklig för varje gram jag går ner i vikt. Som liten trodde man jag hade anorexia, när jag kommun i 10 årsåldern började jag gå upp i vikt. Vistades inomhus och åt massor och mängder av kakor. lyckades gå ner i vikt alldeles innan graviditeten och nu 1 år senare har jag gett det ännu en ny chans att gå ner i vikt. Nu lyckas jag och det är bevis på att jag KAN!

• MammatillJacob

När jag kom i ska det stå och inte kommun, sorry skriver från telefonen.

• MammatillJacob

Här har jag varit sjuk i några dagar, åkte till akuten och fick lite starkare smärtstillande värktabletter. Jag har så ont i halsen när jag ska svälja saliv :( tänk er vid en måltid?! Var hos mamma igår och käkade pizza, käkade pizza slice idag också. Har tillåtit mig det för jag varit så duktig och imorgon bärs det av mot Ullared, där kommer jag ju gå en massa så jag förtjänar att njuta av mat några dagar. Längtar tills jag blir frisk igen så att jag kan återgå till träningen. Har redan fått komplimang om att jag ser smalare ut ;)

Vågen visar: 85.4kg

Fantastiskt, idag såg jag min viktnedgång innan graviditeten, från 85kg till 76kg. Det ska jag se till att nå Igen!

• MammatillJacob

Bonsai- Ja det är jätte jobbigt, och tabletterna hjälper inte, inte heller Alvedon/panodil :( får se om det inte gått över till nästa vecka så får jag ringa vårdcentralen. Jag är sådan person, som kämpar med allt, och när jag väl kämpar så når jag mitt mål. Detta ska klaras! Tack för att denna tråd finns. Vi ska klara det allihopa!

• MammatillJacob

5 veckor sen start -3kg

Snacka om att man blir sugen på hur snabbt jag kan nå mitt mål. Jag vill helst ner till 72, men 75 är också bra! Låt oss säga jag går ner 3kg/mån då når jag 76kg gränsen till juni, tror det blir perfekt.

• MammatillJacob

Jag körde lchf i 4-5 dagar, och jag kan lova er att jag mådde illa av all ost jag åt. Jag älskar fet mat, ost och grejer men gav upp. Pasta och ris saknade jag också en hel del. Nu funkar det alldeles utmärkt med shapeup. Visst jag har varit sjuk i snart 2 veckor men jag äter ändå bra med måtta. Träning har jag inte varit på 2v. Fast promenader till dagis med sonen tar jag varje dag. Så lite rör jag mig. Vågen står stilla och det är jag glad för. Ska kämpa igen från nästa vecka. Detta skall klaras med shapeup och all mat jag vill och får äta!

• MammatillJacob

I have no choice, måste skriva in den lilla promenaden då jag vistas inomhus hela dagen i princip. Okej dessa 2veckor jag varit sjuk annars tränar jag varje morgon efter jag lämnat sonen på dagis. Då förbränner jag 400 kcal bara på träningen.

• MammatillJacob

Hejja Dolliver! Jätte fint sagt.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!