Inlägg från: HappyHippo |Visa alla inlägg
  • HappyHippo

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej allihopa! Här är en en relativt nybliven lchf-are som smygläser er tråd sedan någon vecka.... Vet ej ännu om jag ska fortsätta med lchf eller inte... Har hållit på i 4,5 veckor men i stort sätt inget händer! Börjar bli less på det! Innan jag började med lchf hade jag nyss avslutat viktnedgång med hjälp av Cambridge så det är därför det går lite trögt... Har några frågor till er som jag hoppas ska hjälpa mig att besluta mig... Det bästa med lchf är att man är så mätt hela tiden och att godissuget försvinner! Hur är det för er? Antar att man är rätt mycket hungrig eller har ni knep på vad ni kan äta mycket av och som ändå är nyttigt och med lite kalorier? Godissuget- hur är det med det? Försvinner det? Jag använder shape up-appen redan idag men man ska ju inte räkna kalorier på samma sätt med lchf...

• HappyHippo

Ok nej angående lchf delar vi inte åsikt och inte enligt light produkter heller! :) även om jag skulle skippa lchf skulle jag ändå inte börja äta annat än bregott och svensk smör! Fast jag skulle äta det mindre så klart! :) fast jag äter ju förstås inte rätt ur smörpaketet nu heller!! :) och även om jag började köra shapeup-metoden skulle jag skippa de flesta av kolhydraterna! Nån som har lust att dela med sig av sin dagsmeny? När jag ser det kanske jag känner mig jättesugen på att bryta mitt nya liv! :)

• HappyHippo

Men det är ju det som är problemet! Det funkar inte för mig!! Jag är trött på alla ägg och känner att jag äter väldigt ensidigt!! Saknar att kunna äta lite allt möjligt!! Det jag sa att är bra med lchf är att jag är mätt och inte har godissug men i övrigt händer det ju ändå ingenting eller iaf väldigt lite på mått o våg! De som äter lchf säger ju att det inte är en diet utan en livsstil men jag har väldigt svårt att tänka mig detta som livsstil! Anledningen till att jag har fortsatt är att jag ville kolla om det skulle komma igång.... Men det verkar inte hända... Jag tror att jag ska försöka hitta en medelväg helt enkelt! :) får väl starta en egen grupp om det! ;)

• HappyHippo

Jag ska göra det!! :) imorgon börjar jag!! Det ska bli spännande! Väl värt ett försök!!

• HappyHippo

Nej på måndag börjar jag! Bara så ni vet! ;) Väger ni er varje dag? Mäter ni måtten oxå? Jag ska försöka låta bli att väga mig varje dag men vet av erfarenhet att jag kommer till att göra det ändå! :)

• HappyHippo

Dricker ni light-dricka/läsk ibland? Många säger ju att det triggar igång sötsuget men för mig är det precis tvärtom... Får jag dricka det blir jag nöjd och inte godissugen... Men å andra sidan är det ju inte hälsosamt och jag har kommit ur mitt pepsi Max-beroende så det är ju synd att börja igen! Men ibland bara hade varit gott...

• HappyHippo

Ja vatten är helt klart det bästa! Dricker väldigt mycket vatten! Men ibland- om man gillar läsk- så är det gott att festa till det lite oxå! :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!