• LinnV

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej. Jag hoppar in här. Har använt den i två dagar bara så är inte riktigt inne i det än. Jag ska ner 7 kg ungefär.. äter ni alla era kalorier varje dag? Igår hade jag 300 över för jag tränade så hårt på gymmet

Och sen, vad äter ni till frukost? Jag brukar äta havregrynsgröt men blir så mycket kalorier. Hela min frukost blir 500 kalorier.. gillar inte ägg eller keso. Naturell yoghurt är ingen favorit men det kanske blir nyttigare?!

• LinnV

Jag har använt appen en vecka nu och gått ner 1 kg. Woho. Har inställt på 0,5 kg i veckan men kommer aldrig upp i 1500 kalorier om dagen.

• LinnV

Har varit förkyld en vecka så har inte tränat. Men jobbar i hemtjänsten så rör mig ganska mycket på jobbet iaf!

• LinnV
    HappyHippo skrev 2012-03-16 07:41:29 följande:
    Dricker ni light-dricka/läsk ibland? Många säger ju att det triggar igång sötsuget men för mig är det precis tvärtom... Får jag dricka det blir jag nöjd och inte godissugen... Men å andra sidan är det ju inte hälsosamt och jag har kommit ur mitt pepsi Max-beroende så det är ju synd att börja igen! Men ibland bara hade varit gott...

Jag dricker Cola light på helgerna. Ett par glas, jag har slutat dricka vin på helgerna nu för att gå ner så unnar mig läsk. Skulle ge upp ganska fort annars..
  • LinnV

Jag hade en crosstrainer men blev aldrig av att träna på den så sålde den och köpte gymkort istället och tränar minst 2 gånger i veckan. Min förkylning vill aldrig släppa, har varit sjuk 1,5 vecka nu. Men har iaf gått ner 2 kg och 2 cm runt rumpan på två veckor

• LinnV

Bonsai - 2 kalorier? skriver jag in 1 glas mjölk med 1% fett står det 113 kalorier?!

• LinnV

Åhh jag måste börja äta mer. Ska äta ca 1400 men idag har jag bara fått i mig 900. Annars brukar jag ha mellan 200 - 400 kalorier kvar även om jag inte tränat. Men har krympt magsäcken så pass mycket nu att jag inte får i mig nåe mer. Kanske fler mellanmål isf.. har ni några bra tips?

Jag har inte gått ner så antar att kroppen lagrar istället..

• LinnV

Vi åt blodpudding till lunch, fick en chock hur mycket kalorier det var. Får se om den utan socker kanske är lite nyttigare. Jag är så udda att jag älskar blodpudding med mormors lingonsylt och rå rivna morötter..

Har ingen egen våg så väger mig när vi är hos svärföräldrarna. Trodde inte jag gått ner eftersom jag inte minskat i cm men har sen 8 mars gått ner 2,4 kg

Tack för idéen om mer kaloririka mellanmål! Jag älskar avokado så får börja äta det lite oftare nötter tål jag tyvärr inte..

• LinnV

Mama mia - välkommen!

Jag är bara 160 cm lång och väger 63,2 kg så min kropp behöver inte så mycket kalorier om jag ska gå ner i vikt.. jag började på 67 så är på god väg till 60 som är min målvikt.

Vi har tänkt skaffa ett till barn snart, ska börja försöka i maj så vill inte väga för mycket, nog jobbigt med en graviditet ändå..

• LinnV

Jag, eller min dotter egentligen min dotter, har massa godis hemma.. har haft kalas så har massa fika i frysen. Men jag har klarat att låta bli! Har inte ens smakat när de andra fikat. Woho, ibland går det att stå emot!

Däremot lyxade vi till det med lax med gräddsky och potatis ikväll blev 400 kalorier. Hehe..

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!