Vi som går ner i vikt med shapeup!
Favoritar! Började med Shape Up för en vecka sedan med mål att gå ner från 69,9 till 60. Har redan gått ner 1,5 kg och känner att jag nog faktiskt kan lyckas den här gången!
Favoritar! Började med Shape Up för en vecka sedan med mål att gå ner från 69,9 till 60. Har redan gått ner 1,5 kg och känner att jag nog faktiskt kan lyckas den här gången!
Efter dagens vägning är mitt BMI normalt och inte överviktigt längre! :) Om jag fortsätter att sköta mig kan mitt mål nås om 16 veckor. Och jag har ju inte börjat träna ännu! :)
Prick 25, så det är ju fortfarande i högsta laget... ;)
Idag är jag sjukt sugen på en burk kall Coca Cola Zero! Jag som inte brukar dricka läsk särskilt ofta. Visst, det är 0 kcal men det känns ändå lite onödigt... Hur gör ni andra dricker ni light läsk/saft?
Jag har lite svårt att vänja mig av med att äta godis (om än lite) varje dag. ;) Annars känns det bra. Lyckades stå stilla i vikt under påsken. Börjar nu närma mig -4 kilo (4,5 veckor sedan jag började). Känns helt otroligt med tanke på att jag inte kommit igång med promenader och träning ännu! :)
Nää, det funkar ju uppenbarligen att äta liite godis så länge jag håller mig inom min kaloribudget. :) Men jag mår ju så mycket bättre utan. Faktiskt. :)
Jag kan inte heller låta bli att väga mig varje dag haha. Fast ibland tycker jag faktiskt att det är bra. För även om veckorna hittills alltid har slutat på minus, så visar ju vågen samma eller till om med plus vissa dagar. Och det blir jag jäkligt motiverad av! Får mig att vilja träna lite extra den dagen eller strunta i det där som jag hade tänkt unna mig. :)
Finncrisp äter jag ofta! Bara 20 kcal per skiva. Vill jag äta något gott men "billigt" blir det: GBs lättglass (vanilj), isglass (typ Piggelin), popcorn, grönsaksstavar och dipp på kesella 1% eller Alpro soya chokladdessert (bara 110 kcal per burk, jag orkar äta en halv).
Annars äter jag oftast "vanlig" mat men med smala mejeriprodukter och mini lite pasta/ris/potatis.
Girle: Oj, det var ju inte alls farligt! Måste baka i helgen. :)
Det går vääääldigt långsamt här nu. :( Har legat stilla på ca. -5,5 kilo i säkert två veckor. Vet inte om det är en viktplatå, eller om jag helt enkelt börjat unna mig för mycket. Jag håller mig dock inom min kcal-budget. Överskrider den max en dag i veckan och då med kanske + 200 till 400 kcal. Ska man behöva minska kalorierna ytterligare? Jag har ställt in att jag vill gå ner 0,5 kg i veckan och får då äta omkring 1370 kcal så lite utrymme finns det ju..
Håller med! Skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Har nästan längtat efter havregrynsgröt och keso. ;)
Girle: Jag hade nog avvaktat. Det är ju helg nu. ;)
Men grattis till målvikten! :D
Äntligen lite minus här! Har legat omkring -5,5 kilo i evigheter, men nu visade vågen -6,1! Typiskt att det är helg nu... Ska försöka vara lite striktare än vanligt! Jag har sedan i måndags ändrat min minskning per vecka från 0,5 kg till 0,7. Undrar om man vågar ändra tillbaka nästa vecka? Hamnar på ca 1150 kcal per dag om jag ska gå ner 0,7 i veckan. Känns lite, men det går ju...
Fast jag föredrar ju att ligga på 1350 kcal som jag gör när jag väljer att gå ner 0,5 kg per vecka. ;) Problemet är att jag inte har gått ner några 0,5 kg/vecka den senaste tiden...
Sommarnatt: Jag försöker redan hålla nere kolhydraterna. Fast jag kan säkert utesluta ännu mer om jag anstränger mig. :) Äter gröt till frukost, ibland två Finncrisp till mellanmål och mini lite kolhydrater till middagen. Eller så får jag försöka variera kosten på annat vis! Det där med att variera träningen har man ju hört förut, så det stämmer kanske med maten också. Ska testa. Tack för tipset!
Jag har slarvat nu i drygt två veckor; ätit kolhydrater flera gånger (nypotatis, pastasallad, lasagne, bröd och en massa glass!!), inte vägt min mat, inte vägt mig själv, inte registrerat det jag ätit... Men nu när jag vägde mig imorse hade jag plötsligt gått ner! Jag som har stått i princip stilla i fleeera veckor. Kanske är det bra, som vi diskuterade, att göra små förändringar i kosten då och då? I mitt fall öka kolisarna. Nu fick jag i alla fall tillbaka motivationen som varit noll de senaste veckorna! :)