• stinabj

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hejsan!

Vad roligt att jag hittade denna tråd!

Jag har kört Shape-Up i 6 månader och har gått ner 20 kilo. Jag har en del sjukdomar i kroppen som gör det svårt att träna, så jag har gått ner detta helt utan träning.

Jag tycker att denna app är underbar och det är inte så svårt att hålla mängden kalorier om man bara tänker efter. Någon borde få Nobelpris! Flört 

• stinabj
    bonsai skrev 2012-04-05 11:35:30 följande:
    Wow!! Nu fick jag verkligen en gnista mitt i sjukdomstiderna!! Stort grattis till dig!! Jag ska verkligen ge järnet så fort jag är frisk igen. Du är min nya hjälte!
    Jag hejar på dig!

Ett bra tips från mig är att byta ut sås och dylikt mot Philadelphia. Finns många goda smaker på runt 11 % fetthalt. Att ta en klick av det till köttet blir väldigt lite kalorier, men är toppengott!  Skrattande
  • stinabj

Hejsan tjejer,

jag får nog ta det lite lugnt med kaloriräkningar för jag fick precis reda på att jag är gravid!!!! Detta är min första graviditet och det känns väldigt spännande.

Detta var första försöket sen jag gick ner mina 20 kilo och det känns verkligen kul att det gav resultat!

Men heja på nu! 

• stinabj

Jag drack bara mineralvatten och light läsk i stort sett när jag gick ner. Mjölk, juice och allt har ju mycket kalorier. För sötsuget dricker jag Red Bull light för den smakar sött som tusan men har typ bara 10 kalorier :)

All light läsk har ju typ 0 kalorier och jag har vant mig vid smaken på dessa nu. Tog ett glas vanlig cola häromdagen för första gången på 5 månader och fy vad det var sött! Tycker Zero är mycket godare nu. Eller Pepsi Max tycker jag är den godaste av dem. 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!