Inlägg från: humlan1234 |Visa alla inlägg
  • humlan1234

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Proteiner finns i mjölkprodukter och kött framför allt.

Jag har kört med appen sen februari och har hittills gått ner 10 kg. Favoritar den här tråden :)

• humlan1234

Mellanmål tycker jag också är svårt. Oftast äter jag 100 gram Keso eller 1 knäckebröd med ett tunt lager smör och lite ost. Ibland äter jag en apelsin men det är mest på kvällarna. Kesella mini med lite bär till ska vara bra också men det har jag inte provat.

• humlan1234

Jag väger också allt. Äter 1200 kcal om dagen så jag har inte så stort spelrum. Enda gångerna jag inte väger är när jag äter ute eller är bortbjuden. Något som jag också har märkt är värt att göra är dubbelkolla kaloriinnehållet i maten i appen mot förpackningen eller livsmedelsdatabasen. Tycker det är ofta maten ligger med för högt kaloriinnehåll i appen.

• humlan1234

Härligt, bdknapp! Är du på din målvikt om 0,6 kg eller vill du gå ner lite till?

Jag älskar också att räkna kalorier! För första gången i mitt liv har jag lyckats gå ner i vikt utan någon större ansträngning och uppoffring. Jag tror att det blir enklare att hålla målvikten sen med eftersom jag hela tiden har ätit av all typ av mat.

Jag har ganska nyligen kommit igång att jogga så smått då jag kände att kroppen behövde en extra knuff. Hade hamnat på en viktplatå. Typiskt nog har jag blivit sjuk med feber och halsont. Vill inget hellre än att bli frisk så jag kan ge mig ut igen.

• humlan1234

Bdknapp: jag gillar verkligen ditt mål! Vilka sunda tankar du har. Jag ska nog också försöka mig på det efter att jag nått mitt viktmål. Träna för att få mer stadga i kroppen. Jag vill bli en sån som faktiskt gillar att ut och springa och gör det för att det är skön avkoppling.

• humlan1234

Grattis, bonsai! Bra jobbat!

Jag har vägdag imorgon. Förväntar mig inga jättehopp på vågen då jag har legat sjuk nu i fyra dagar och förra veckan tappade jag 1,5 kg. Så jag är nöjd om jag ligger kvar på samma.

• humlan1234

Vägde mig idag, -0,6 kg blev resultatet. Är faktiskt väldigt nöjd med det med tanke på att jag är sjuk och mest legat på soffan sista veckan. Mitt första delmål på 72,5 kg är passerat så nu måste jag bestämma mig för ett nytt delmål. Totalt har jag gått ner 13 kg på 14 veckor. Känns superbra!

• humlan1234

Bdknapp, jag tycker absolut att du ska ta minst en vilodag mellan löppassen. Särskilt eftersom du inte har hållt på så länge. Kan du inte nöja dig med promenader så att det ändå blir aktiv vila? Eller kanske träna något annat de dagarna som inte frestar lika mycket? Kroppen mår bra av variation.

• humlan1234

Bdknapp, crosstrainer tror jag blir kanon och en powerwalk ibland. Ändra intensitet och längd på passen med så tror jag att det blir ännu bättre.

• humlan1234

Girle, jag köpte inomhusskor på Intersport i helgen på rea, kolla där. Jag tror att de även hade nedsatta joggongskor.

• humlan1234

Girle, jag gav 590 kr. Har för mig att ordinarie pris var 995 kr. Jag tycker att det var överkomligt.

• humlan1234

Sommarnatt, jag hade fört in i efterhand och uppskattat mängderna. Jag tycker att man får ganska bra koll efter ett tag med vägning. Vem vet, det kanske inte blir så illa kalorimässigt ändå?

• humlan1234

Blöjor, jag tycker att det är många livsmedel i appen som har för många kalorier. Jag brukar jämföra mot kaloritabellen på paketet.

Jag har vägdag idag och har för första gången sen februari gått upp i vikt istället för ner. Men efter en frossarhelg och två veckors sjukdom är jag inte förvånad. Ska jag vara riktigt ärlig har det nog blivit lite för många röda staplar senast veckorna. Det funkar ibland men inte två eller tre såna dagar i veckan. Jag måste ta tag i planeringen igen och veckohandla. Jag tycker inte det är några problem att motstå onyttigheter om jag slipper gå till affären. Det är när tiden och fantasin tryter som det lätt blir onyttig och kaloririk mat.

• humlan1234

Girle, det låter som en dröm att handla för två veckor i taget! Vi försöker emellanåt att göra lista för en vecka i taget och det är så skönt de veckorna. Men sen räcker inte tiden eller fantasin och allt faller igen. Det svåraste tycker både jag och min man är att komma på vad vi ska äta. Sen går ju själva handlingen ganska snabbt. Det brukar ju bli billigare så också. Och precis som du säger så slipper man falla för frestelser i affären när man inte är där så ofta.

• humlan1234

Goatess, plankan är en oslagbart övning när det gäller magput.

(skulle så klart bara varit ett inlägg men dottern hjälpte till lite)

• humlan1234

Jag har inte registrerat min mat i appen på flera veckor. Har semester och med det kommer ju mer umgänge med vänner, god mat, vin och desserter. Trots detta har jag lyckats ligga kvar på samma vikt. Jag har till och med gått ner några hekto. Jag är väldigt förvånad men så klart supernöjd. Jag har gått ner 18 kg sen februari så det gör inget om jag inte går ner något över semestern innan jag tar de sista kilona. Förbränningen måste verkligen kommit igång ordentligt i kroppen.

• humlan1234

Imorgon börjar allvaret igen efter 6 veckors semester. De första fyra veckorna gick superbra och jag fick till och med ner ett kilo trots att jag inte vägde och registrerade. Sen gick det utför ;) Så imorgon ska jag börja använda appen igen. Det känns skönt att ätsa ordentligt igen, jag ser verkligen fram emot det! Ska bli skönt att bli av med den uppsvullna magen. Det får bli vägning

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!