• Trollius

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej. Har nyss börjat med hjälp av den här appen. har hållit på sen i fredags och har redan börjat tappa suget lite :) ser kalorier i allt och känner mig ganska fånig :)

Behöver lite pepp och bra tips på bra mat. Nån som sitter inne på bra mat ideer?

• Trollius
    SunGirl skrev 2012-04-17 07:48:12 följande:
    Försök att tänka att du faktiskt kan äta av ALLT, du kan till och med äta godis, kakor m.m. men inte i samma mängder som innan. Och äter du en bit blåbärspaj så får du skära ner på något annat alternativt röra mer på dig!

Hur många kalorier äter du per dag om man får fråga?
    enligt appen ska jag bara äta 1235 kalorier per dag. jag har hittills inte överskridit det TROTS en grill kväll, så det känns ju bra.
    Sen är jag diabetiker också...så när jag dumpar i blodsockret så måste jag äta och då spricker oftast hela min planering för vad jag ska äta under dagen...men det är ju fortfarande nytt så jag gissar att man lär sig balansera upp allt.

Men idag är jag vän med appen i alla fall...har gått två långa promenader, en i morse och en nu ikväll så nu ligger jag på minus i vad jag förbrukat :)  
  • Trollius

Jag tar ju druvsocker, det är lite kalorier i och det som funkar bäst...men då jag vaknat på natten så tar grottmänniskan över...och den människan är helt inställd på att överleva så då åker mer än en bit ner och sen mår man lite dåligt över det dan efter...men som sagt det ska väl balanseras upp...blir nog bättre då jag lärt mig ordentligt :) 

Jag är inte så hungrig egentligen...mest sugen. svårast är att sitta i soffan på kvällen, försöker hålla mig sysselsatt så jag inte stoppar i mig nått av ren vana :) 

• Trollius

Fredagsvägningen gav resultat. på en vecka har jag lyckats tappa -1.4 kilo.
    Tur att det går neråt för nu är jag lite mer peppad igen :) 

Trevlig helg alla <3 

• Trollius
    nilelind skrev 2012-04-23 20:24:46 följande:
    Tack för pepp och tips! Jag steg upp 05.15 i morse och han promenera innan maken åkte på jobbet, jippiii!
    Det var ruskigt duktigt! hejja dig :)
  • Trollius

Hej. Fun light har kommit med tre nya smaker sötade med stevia. på Framsidan står det att den inte innehåller några kalorier...räknar man det som att dricka vatten då?...förstår inte hur den inte kan innehålla några kalorier alls.

• Trollius

kissecat jag funderade också på smöret...så jag vägde det faktiskt idag....jag har ungefär 4 g smör på falu rågrut mackor..mindre på platta mackor så att säga :)  och det landade på 27 kalorier 

men jag tycker det är svårt just med mackorna...att höfta hur mycket man har på...för inte orkar man väga varenda ost bit man lägger på smörgåsen :) 

• Trollius
    bonsai skrev 2012-04-27 06:46:40 följande:
    Det beror ju på om man skrapar smöret ordentligt. Sen har tex jag bara 1250 kcal att röra mig med o för mycket höftande gör ju att jag äter alldeles för mycket.
    Jag ligger ganska lika och du och jag hade i stort sett samma ingångsvikt och längd :)

Det är är ganska svårt egentligen att veta vad allt väger och vad som är lämplig mängd, men jag antar att man lär sig ju mer man håller på å väger å så :) Men jag har också problem med höftandet, känns som om det ofta blir fel. 
  • Trollius

Morfars 80 års kalas i helgen ställde till en hel del, men bättre väder bättre pepp nu till veckan.
    Jag kan, Jag vill, Jag ska :)

Helgerna är verkligen inte lätta. 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!