Inlägg från: Liten Karin |Visa alla inlägg
  • Liten Karin

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej, tänkte om ni kan hjälpa med lite frågor.

Har kört shape up till och från sedan mitten januari och tycker den funkar kanon! (Har gått ner sju kg och tio cm runt midjan *glad*)

Det enda jag tycker är lite svårt är att veta hur mycket saker väger. Ofta väljer jag 1 "serving" om det finns men det känns lite vagt. På vissa få livsmedel går det ju att ändra till dl men det är inte särskilt många. Och på vårt müslipaket stod det faktiskt att 1 dl väger ca 35 g.

Så, hur gör ni med ris och pasta? Och det som anges på shape up är det okokt eller kokt vikt? Har funderat på om det finns någon tabell där man kan se tex hur mycket en dl kokt ris väger...

Sen har jag funderat på vad det där lilla hjärtat och USDA som står på viss livsmedel betyder?

Har bara läst lite i tråden men måste säga att ni verkar jättepeppade och fokuserade! Grattis till alla tappade kilon!

• Liten Karin

Tack för svar! Kanske måste införskaffa en våg trots allt.. Jag trodde nog faktiskt att det var kokt ris etc. som var inprogrammerat.  Okokt är ju mycket bättre  

David augusti 2008 & Anton mars 2011
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!