Vi som går ner i vikt med shapeup!
Ja vilken bra tråd! Behöver verkligen lite peppning och hoppar in här om det är ok!?
Yngsta dottern är snart åtta månader och nu ammar hon i princip ingenting längre, känner verkligen att jag vill bli av med de där sista 5kg NU!
Kört shapeup på 1500kcal ett tag nu och det går bra på veckorna men fredag-lördag-söndag... brukar landa på ca 17-1800kcal då *suck*. Det är visserligen inte massor och tycker att jag borde gå ner NÅT i alla fall men icke...
Kör en löpartävling en gång i veckan och ett intervall/flex-pass på fs i veckan. Utöver det försöker jag ta någon promenad då och då när stora tjejjerna är på förskolan men det händer ingenting! Tror väl att det är helgerna som sabbar mycket för mig, någon som har något bra tips?
Är riktigt nära att köra en nutrilett-kur nu men är av princip emot det, har just lovat mig själv att försöka köra hårt i veckan och om inte det heller funkar så testar jag en kur. Man blir så deppad när man kämpar och kämpar och det ändå inte händer nåt alls!
Tänkte försöka stiga upp innan maken åker på jobbet och ta mig en långpromenad de dagar jag inte har träning, hoppas att jag tar mig upp i morgon!
Kan tillägga att jag har för låg ämnesomsättning (hypothyreos) och äter medicin för detta, jag är dock ganska välreglerad nu så jag tycker inte att det borde spela så stor roll egentligen.